مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: هنرمندان و خانواده‌های ۱۶ استان کشور از جشنواره تئاتر خانگی نمایش‌خانه بوشهر مشارکت و استقبال کردند.
کد خبر: ۸۴۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 26 April 2020

 ۱۶ استان از جشنواره ملی تئاتر خانگی بوشهر استقبال کردند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: هنرمندان و خانواده‌های ۱۶ استان کشور از جشنواره تئاتر خانگی نمایش‌خانه بوشهر مشارکت و استقبال کردند.

محمد مظفری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در پایان مهلت ارسال آثار بیش از ۷۰ نمایش خانگی از ۳۲ شهر از ۱۶ استان کشور به دبیرخانه جشنواره رسید که تا پایان ماه مبارک رمضان داوری می‌شود.
وی بیان کرد: قصد بر این است تا اختتامیه جشنواره را با بازگشت شرایط به وضعیت عادی در شهر بوشهر برگزار شود که در قالب آن به برگزیدگان بخش های مختلف بازیگری، کارگردانی و نویسندگی در این جشنواره جوایزی اهدا خواهد شد.
مظفری ادامه داد: این جشنواره تئاتر خانگی به ابتکار سازمان مردم نهاد نیمدری سبز و مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر پس از شیوع کرونا در سراسر کشور طراحی شده‌است.

وی افزود: این جشنواره برای تولید محتوا و سرگرمی برای خانواده‌های حاضر در قرنطینه خانگی بخاطر کرونا در سراسر کشور فراخوان آن داده شد.
مظفری یادآور شد: جشنواره نمایش‌خانه با شعار (هر خانه، یک تماشاخانه تئاتر) در سطح غیر حرفه‌ای و با مشارکت کودکان و نوجوانان و همراهی پدران و مادران فراخوان آن ارائه شد.

وی افزود: موضوع‌های جشنواره شامل چگونه "کرونا را شکست دهیم" و "نوروز را در خانه بمانیم" و "متل‌ها و قصه قدیمی سرزمین مادری را احیا کنیم" در قالب نمایش‌های ایرانی، نمایش عروسکی، نمایش کوتاه، اسندتاپ کمدی نقالی است.

مظفری عنوان کرد: نخستین جشنواره نمایش‌خانه با همکاری دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن هنرهای نمایشی و سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر برگزار خواهد شد.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار