ساعات کار مجتمع‌های تجاری در هرمزگان به مانند دیگر استان‌ها تا ۱۸ اعلام شده اما گرمای هوا و پیک مصرف برق سبب شده تا آنها عملا فقط صبح‌ها توان فعالیت داشته باشند.
کد خبر: ۸۴۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶ 27 April 2020

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس، مصوبات ستاد ملی کرونا که از مرکز و به ریاست رییس جمهور نهایی و به استان‌ها ابلاغ می‌شود، اگر چه لازم‌الاجراست اما برخی از این مصوبات برای استان‌های جنوبی کشور قابل اجرا نیست و یا لااقل اجرای آن سبب خساراتی به مردم و کسبه و بازاریان می‌شود.

جناب استاندار؛ مصوبات ستاد ملی کرونا را «بومی» کنید/ کسبه مجتمع‌های تجاری گرفتارند!

از ابتدای اردیبهشت‌ماه که مقرر شد تا مجتمع‌های تجاری از صبح تا ساعت ۱۸ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند، این مصوبه اگر چه در ظاهر ملی از توجیه قابل قبولی برخوردار بود اما اجرای آن در هرمزگانی که بدلیل گرما عملاً مجتمع‌های تجاری از ساعت ۱۳ تا ۱۷ تعطیل هستند، کارآمدی لازم را نداشته و از سوی دیگر پیک مصرف برق در هرمزگان نیز که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ است، عملا کسبه و مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری را دچار بلاتکلیفی و گرفتاری کرده است.

بسیاری از کسبه مجتمع‌های تجاری در تماس با خبرگزاری فارس خواستار بومی‌سازی مصوبات ستاد ملی کرونا در هرمزگان با توجه به شرایط خاص آب و هوایی آن که این روزها در بسیاری شهرها، به ۴۰ درجه رسیده، شده‌اند. 

آنها می‌گویند که امکان باز بودن مستمر مراکز تجاری در هرمزگان تا ساعت ۱۸ میسر نیست چرا که اساسا، ساختار زندگی مردم در هرمزگان به گونه‌ای است که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ کسی به بازارها مراجعه نمی‌کند.

از سوی دیگر، این محدودیت برای مجتمع‌های تجاری اِعمال می‌شود و بسیاری بازارهای سرپوشیده در بندرعباس، شب‌ها نیز باز هستند و همین موضوع سبب شده تا کسب‌وکارهای درون مجتمع‌های تجاری دچار رکود شدید شده و حتی به فکر جمع‌کردن کسب و کار خودشان و پیوستن به صف بیکاران باشند.

این دغدغه اگر چه می‌بایست توسط اتاق اصناف به عنوان مهم‌ترین چالش این روزهای کسب و کارهای مستقر در مجتمع‌های تجاری مطرح و پیگیری می‌شد اما خبرگزاری فارس از استاندار هرمزگان می‌خواهد تا این مهم را جدی گرفته و نسبت به اخذ مجوزهای لازم از ستاد ملی کرونا برای بومی‌سازی مصوبات این ستاد در هرمزگان اقدام و ساعات بازگشایی مجتمع‌های تجاری را شناور کند تا هم از تراکم جمعیت در ساعات صبح در این مجتمع‌ها کاسته و هم شرایطی برای گذران زندگی صاحبان این کسب و کارها فراهم آید.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار