خسارت‌های هنرمندان و اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری جبران می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری گفت: خسارت‌های هنرمندان آسیب‌دیده بررسی و با توجه به شرایط با پرداخت کمک‌های بلاعوض و یا تسهیلات سازمانی از آن‌ها دلجویی خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶ 27 April 2020

ابراهیم شریفی اظهار داشت: از اوایل اسفندماه به علت شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و همچنین استان چهارمحال و بختیاری اتفاقاتی رخ داد که فعالیت‌های بسیاری از جمله آموزش آزاد کلاس‌های هنری، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها و مطبوعات، اجرای تئاتر، هنرهای تجسمی وغیره که همگی در زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد بوده و به مدت دو ماه به صورت رسمی تعطیل شد. 

وی ادامه داد: جشنواره استانی تئاتر، نمایشگاه استانی کتاب و جشنواره استانی شاهنامه‌خوانی بختیاری در شهرستان لردگان، جشنواره موسیقی زاگرس‌نشین در شهرستان بروجن نیز از جمله جشنواره‌های استانی بودند که به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و برای کنترل اوضاع جشنواره‌های استانی قابلیت تغییر زمان جشنواره‌ها لحاظ شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین جشنواره رضوی که با تغییراتی تحت عنوان جشنواره شعر رضوی برگزار خواهد شد از جمله جشنواره‌هایی است که دست‌خوش تغییرات قرار گرفته است.

وی افزود: زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره در دهه کرامت است که زمان اجرایی این برنامه با توجه به اوضاع کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد.

شریفی بیان کرد: ویروس کرونا، تنها جشنواره‌های استانی را تعطیل نکرد بلکه جشنواره‌های بین‌المللی از جمله نمایشگاه علوم قرآنی که همه ساله با شور و استقبال بالایی برگزار می‌شد در سال جاری کنسل شد و به همت کانون‌های مساجد برنامه‌هایی نظیر مسابقات قرآن، کلاس‌های آموزشی قرائت قرآن و نهج‌البلاغه خوانی در فضای مجازی رونق پیدا کرد.

وی افزود: همچنین آموزشگاه‌های آزاد هنری، کنسرت‌ها در رشته‌های مختلف بنا به اطلاعیه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مدت تعطیل بود و تنها مطبوعات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای انعکاس اخبار و فعالیت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ‌گفت: این مدت اکثر اقشار نظیر هنرمندان و خبرنگاران با خسارت‌هایی روبرو شدند و حتی کنسرت‌ها و تئاترها اجازه اجرا نداشتند که خسارت‌های هنرمندان آسیب‌دیده بررسی و با توجه به شرایط با پرداخت کمک‌های بلاعوض و یا تسهیلات سازمانی از آن‌ها دلجویی خواهد شد.

شریفی در پایان با قول پیگیری بیمه خبرنگاران، گفت: در این دوره شرایط سخت، بعد از پزشکان شخص دوم خبرنگاران در صحنه بودند و خبرنگاران تحت هیچ شرایطی رسالت خود را ترک نکردند و وظیفه خود می دانیم که برای مشکلات آن‌ها از جمله بیمه تلاش کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار