کد خبر: ۸۴۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 30 April 2020

 

تابناک/کاشف اسرار- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از استعفای مسئول موزه باستان و مردم شناسی شهر رشت و انتصاب شخص دیگر به این سمت خبر داد.

ولی جهانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار،با اعلام پذیرش استعفای ” نسرین قوامی”از مدیریت موزه ،اظهار کرد:با حکم معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان، ” مهدی شعبان نژاد”به عنوان مسئول موزه منصوب شد.

گفتنی است “قوامی”سالهای طولانی مسئولیت موزه رشت را بر عهده داشت و همسر “بهزاد دارابی پور”به عنوان سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان رشت در دوره مدیرکلی”رضا علی زاده سوستانی”است.

مهدی شعبان نژاد هم در مهر ماه 96 از سوی “علی زاده سوستانی” به سمت مسئول انجمن ها و آموزش معاونت میراث فرهنگی اداره کل منصوب شد که عکس او در زیر به عنوان نفر اول مشخص است

گفتنی است موزه رشت در خیابان بیستون، روبروی بیمارستان خصوصی فامیلی واقع شده و ابتدا خانه میرزا حسین خان کسمائی آزادی خواه، شاعر و روزنامه نگار معروف و از رجال دوره مشروطیت و نهضت جنگل بود که در سال 1349 توسط وزارت فرهنگ و هنر جهت تبدیل به موزه خریداری گردید. بخشی از این بنا در دهه 50 با نظارت وزارت ارشاد اسلامی در مدت 6 ماه، تبدیل به موزه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار