رئیس شورای اسلامی شهر قم تمهیدات اندیشیده‌شده برای فوتی‌های کرونایی در آرامستان بهشت معصومه(س) قم را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۴۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۶ 04 May 2020

به گزارش تابناک قم، عبدالله جلالی، اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص فوتی‌های کرونایی باید محل شست و شوی این عزیزان تفکیک می‌شد که در همان روزهای نخست دو سایت برای شست‌وشوی بیماران مرد و خانم‌های فوت‌شده بر اثر بیماری کرونا پیش‌بینی و تجهیز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تأسیس و راه‌اندازی سردخانه‌ای برای نگهداری فوتی‌های کرونایی گفت: خوشبختانه سیر فوتی‌ها و بیماران مبتلابه کرونا در استان رو به کاهش بوده و جای نگرانی نیست اما باید پیش بینی‌های لازم را باید انجام می‌دادیم که این کار انجام شد.

وی افزود: در آرامستان حضرت معصومه(س) با تلاش، همت و همکاری طلاب جهادی اقدامات بسیاری خوبی در جهت شست‌وشو و کفن و دفن بیماران مبتلابه کرونا انجام گرفت، خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی نداشته‌ایم و همه ظرفیت‌ها در این مکان فراهم است.

جلالی تاکید کرد: براساس پروتکل ابلاغی به سازمان آرامستان‌ها فوتی‌های بر اثر بیماری کرونا باید در بهشت معصومه(س) دفن شوند، در هر قطعه‌ای از این آرامستان که بخواهد دفن صورت بگیرد، هیچ منعی از سوی شورای اسلامی شهر قم، سازمان آرامستان ها و شهرداری وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: همچنین تحت شرایطی براساس مجوزهای صادره از سوی وزارت بهداشت، شورای تأمین و دادستانی مبنی بر اینکه می‌تواند در هر نقطه‌ای از استان، روستاها و شهرها دفن صورت بگیرد؛ مدیریت شهری مخالفتی نداشته و قطعه ویژه و خاصی برای فوتی‌های این بیماری وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار