حسین جباری زاده در گفتگو با «تابناک»:
در پی طولانی شدن تعطیلی فعالیت مراکز ورزشی گفتگویی داشتیم با «حسین جباری زاده» از مربیان قدیمی و مدیر باشگاه آرموس، درخصوص طبعات تعطیلی باشگاه‌ها گفت: از آنجایی که باشگاه‌های ورزشی جزو اولین صنوف بودند که تعطیل شدند و آخرین صنف هم هستند که باز می‌شوند و تا الان هم تعطیل هستند، آثار زیانبار اقتصادی کمر فعالان این عرصه را شکسته است.
کد خبر: ۸۴۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ 05 May 2020

مدیرعامل سابق باشگاه آلومینیوم المهدی تأکید کرد: تصمیم به ادامه تعطیلی باشگاه‌های ورزشی تبعات اجتماعی خطرناکی دارد، من جمله باعث پمپاژ افسردگی در جامعه می‌گردد.

حسین جباری‌زاده همچنین در جواب به تحلیل، دولتمردان که هدف اصلی از ادامه روند تعطیلی باشگاه‌ها را به دلیل خطرناک بود مکان‌ آنها به لحاظ شیوع بیماری عنوان می‌کنند، افزود: اگر بخواهیم شرایط یک باشگاه را با ادارات دولتی، پاساژها و هر مکان دیگری به غیر از بیمارستانها مقایسه کنیم «تهویه‌ هوایی» که ما در باشگاه‌های ورزشی داریم در مکانهای دیگر وجود ندارد و سؤالی که مسئولین بایستی جواب دهند این است، که چرا دستور بازگشایی مکان‌هایی را دادید که تهویه مناسبی نداشتند مثل: بازار ماهی فروشان و‌سایر فروشگاه‌ها ومکانهایی که بازهستند در حال حاضر و از تهویه مناسبی برخوردار نیستند و اصلاً هوا آنجا «رفت و آمد» نمی‌کند و دپو می‌شود؟

تعطیلی فعالیت مراکز ورزشی باعث پمپاژ افسردگی در جامعه است

وی تصریح کرد: امروزی که همه صنوف باز شدند و دارند فعالیت می‌کنند باید شاهد بیکاری ۶۰۰۰ مربی و سرگردانی هزاران ورزشگاه در سطح استان باشیم.

جباری زاده همچنین گفت: چوب عدم تعریف پروتکل بهداشتی برای باشگاه‌ها را جامعه می‌خورد و امروز مدیران ۱۲ باشگاه‌ها در سطح شهر بندرعباس را می‌شناسم که توان پرداخت اجاره‌های ۱۵ میلیونی را ندارند و وسایل باشگاههای خود را برای فروش گذاشته‌اند.

و ادامه داد: اگر امروز دولت اعلام کند باشگاه‌ها باز شود قرار نیست یک صف طولانی ایجاد شود برای مراجعه ورزشکاران به باشگاه بلکه چند ماه بایستی اعتماد سازی گردد ضمن اینکه آدم بیمار که نمی‌تواند ورزش کند شرایط پساکرونا بسیار تبعات بالای اقتصادی دارد برای باشگاه‌داران باید بسته های حمایتی ویژه ای در نظر بگیرند.

وی تأکید کرد: با این رویکردی که دولت داشته حساسیت روی اسم ورزش و باشگاه بیشتر شده آن طرف قضیه را اگر نگاه بکنیم تعطیلی باشگاه‌ها باعث افسردگی ورزشکاران و جامعه می‌شود، باشگاه که شرایطش از یک پاساژ بدتر نیست ورزشکاران حرفه ای که نمی توانند در خانه بنشینند و یا در لب ساحل قدم بزنند بایستی تمرین کنند.

وی اضافه کرد: انتظار از اداره ورزش و جوانان و تدبیر استاندار در جبران خسارت را داریم ، زیرا عدم توانایی در پرداخت اجاره‌بها باعث شده که دار حراج به اثاثیه باشگاه‌ها بزنیم و در حال حاضر سرنوشت مربیان ورزشی که درآمد پایدار ندارند در هاله ای از ابهام قرار گرفته است ، مربیان ورزشی که متأسفانه غالبا تحت حمایت هیچ نهادی نیستند و هم اکنون با کلی بدهی اجاره بها و واماندگی برای تأمین مایحتاج عمومی زندگی چه باید بکنند؟

وی توضیح داد: دولت باید برای جامعه ورزشی برنامه داشته باشد چونکه نداشتن بیمه تأمین اجتماعی و درآمد بالا در گذشته سبب شده تا امروز همه جامعه ورزشی دچار مشکلات زیادی شوند و از طرف دیگر پرداخت قبوضی نظیر بهای آب ، برق که در استان هرمزگان چند برابر گران‌تر از دیگر استانهای کشور است آنهم در زمان تعطیلی مراکز ورزشی مشکلات را دوچندان می‌کند.

وی اظهار داشت: با رعایت فاصله می‌توان تمرین کرد، فضاهای ورزشی که مسقف هستند تهویه مناسب دارند و لحاظ کردن پروتکل‌های بهداشتی مانند اجرای طرحهای تب سنجی ، ضد عفونی کردن لحظه‌ای باشگاه ها و نیز اعمال محدودیت‌هایی مثل: حضور تعداد محدود با توجه به مساحت و فضای باشگاه ها برای تمرین و این قبیل برنامه ریزی ها بایستی دستور بازگشایی بدهند و باشگاه‌ها را فعال کنند زیرا تعطیلی باشگاه در دراز مدت سبب اضافه وزن ، چربی و افسردگی ورزشکاران می شود.  

حسین جباری زاده در انتها گفت: چرا در مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا هیچ بندی از این مصوبات از لحاظ حمایتی شامل ورزشکاران نمی شود و بکلی ما را فراموش کرده‌اند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار