از حدود سال ۹۰ بود که صحبت‌هایی از ساخت یک هتل پنج ستاره بزرگ و مدرن و در کنار آن یکی از بزرگترین پارک‌های آبی کشور در کرمانشاه مطرح شد و سرمایه‌گذار بخش خصوصی به دنبال اجرای این دو پروژه بود، اما اکنون با گذشت چند سال فقط ساختمان در حال ساختی در بلوار طاقبستان کرمانشاه به چشم می‌خورد که سرمایه‌گذار آن از عدم همکاری و همراهی بخش‌های مختلف گلایه دارد.
کد خبر: ۸۴۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 08 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،عملیات اجرایی این هتل به طور رسمی از حدود سال 1393 آغاز شد و قرار بود در نوروز سال‌های 1396 یا حداکثر 1397مسافرگیری کند و پس از آن مجموعه بزرگ پارک آبی هم در کنارش ساخته شود.

اما با وجود پای کار بودن سرمایه‌گذار پروژه، روند کار بسیار کند پیش می‌رود و اکنون که سال 1398 را هم پشت سر گذاشتیم هتل پنج ستاره کرمانشاه 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرمایه‌گذار پروژه هتل پنج ستاره کرمانشاه مهمترین مانع بهره‌برداری از این پروژه بر اساس برنامه زمان بندی را عدم همراهی بخش‌های مختلف اعلام کرد و گفت: مشکل کنونی این پروژه عدم پرداخت تسهیلات 20 میلیارد تومانی است.

محمدرضا ناصری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت احداث هتل پنج ستاره کرمانشاه، اظهار کرد: روند اجرای پروژه اکنون متوقف نیست و نزدیک به مرحله نازک کاری هستیم و با این روند می‌توان پیشرفت فیزیکی هتل را حدود 60 درصد حساب کرد.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل کنونی این طرح که روند کار را کند کرده عدم پرداخت تسهیلاتی است که برای تکمیل کار به آن نیاز داریم.

سرمایه‌گذار هتل پنج ستاره کرمانشاه با بیان اینکه در ابتدای اجرای این پروژه در سال 1393 مقرر شد 20 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود، یادآور شد: حدود 10 میلیارد تومان از این تسهیلات را از محل صندوق توسعه ملی دریافت کردیم و مقرر شد مابقی 10 میلیارد نیز به ما پرداخت شود.

ناصری با اشاره به افزایش هزینه‌هایی که طی سال‌های اخیر رخ داد و قیمت مصالح ساختمانی و آهن آلات به میزان زیادی بالا رفت، یادآور شد: به این دلیل تسهیلات درخواستی را 20 میلیارد تومان اعلام کردیم که پرداخت آن در اسفند ماه سال 1397 نیز در بانک سپه مصوب شد.

وی با انتقاد از اینکه از آن زمان تا کنون و علی رغم پیگیری‌های انجام شده هنوز خبری از پرداخت تسهیلات نیست، ادامه داد: این در حالی است که دی ماه سال گذشت هیات مدیره بانک سپه طی بازدیدی که از پروژه داشتند قول پرداخت تسهیلات را در زمانی کوتاه دادند.

سرمایه‌گذار هتل پنج ستاره کرمانشاه تاکید کرد: هرچقدر زمان بگذرد و پرداخت تسهیلات به تاخیر بیفتد، هزینه‌های ساخت و ساز بالا خواهد رفت و دوباره روند کار کند می‌شود.

وی گفت: حداقل تقاضا دارم تکلیف این تسهیلات مشخص شود و اگر قرار نیست پرداختی صورت بگیرد، به دنبال تامین منابع از راه‌های دیگر مثلا استفاده از شریک بخش خصوصی باشم.

ناصری با اشاره به اینکه بجز تسهیلات 10 میلیاردی پرداخت شده حدود 25 میلیارد تومان از آورده سرمایه‌گذار در این پروژه هزینه شده است، یادآور شد: قیمت زمین دو هکتاری پروژه نیز به نرخ امروز نزدیک به 100 میلیارد تومان است و این حجم از سرمایه‌گذاری برای پرداخت 20 میلیارد تومان تسهیلات لنگ مانده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر با این نرخ تورم هر کجای دیگر سرمایه‌گذاری کرده بودم، اکنون دارایی چند برابری داشتیم.

سرمایه‌گذار هتل پنج ستاره کرمانشاه خواستار حمایت مسئولین برای تکمیل این طرح شد و عنوان کرد: برای رسیدگی به مشکلات این پروزه باید بارها درخواست کنم تا یکی از مسئولین پیگیری انجام دهد و تا کنون هیچکس خودجوش سراغ این طرح نیامده است.

ناصری گفت: تنها پیگیری که انجام می‌شود این است که چند وقت یکبار تلفنی آماری از روند کار و اشتغالزایی که در این پروژه صورت گرفته می‌گیرند!

وی درباره زمان احتمالی پایان کار نیز افزود: بنا داشتیم در سال‌های 1396 یا 1397 پذیرش مسافر داشته باشیم، اما روند کار کند شد و اکنون هم اگر پرداخت تسهیلات صورت بگیرد 18 ماهه پروژه به اتمام خواهد رسید.

ناصری از هتل پنج ستاره به عنوان یکی از بهترین هتل‌های غرب کشور یاد کرد که بر اساس استانداردهای روز دنیا و در 25 هزار مترمربع زیربنا ساخته خواهد شد و گفت: برای این هتل بخش‌های مختلفی از جمله سالن اجتماعات، سینما، درمانگاه، کافی شاپ، رستوران مدرن، رستوران دریایی، رستوران سنتی، تالار، سالن کنفرانس، واحدهای تجاری برای عرضه پوشاک برند، سوغات و صنایع دستی و ... در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار