حمیدرضا مداح:
به گزارش تابناک سمنان: حمیدرضا مداح معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش ۴۳ درصدی ارزش دلاری کالا‌های صادراتی استان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۴۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 11 May 2020

ارزش صادرات بخش معدن به بیش از 500 میلیون دلار رسید - ایرنا

معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اعلام این خبر گفت: در یکسال گذشته بیش از ۲۶۸ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲۴۰ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۷، از نظر ارزش ۴۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: طی این مدت بیش از ۱۲۸ قلم کالا از قبیل: شمش سرب، سود سوزآور، محصولات یکبار مصرف، هیدروکربن سبک، کابل، فروسیلیسیوم، کولر آبی، پودر لباس شویی، قطعات و اجزا از آهن و فولاد، کرک و پشم حلاجی شده، سیمان، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات و ... به ۴۸ کشور جهان مانند عراق، ترکیه، هند، ایتالیا، ارمنستان، گرجستان، هنگ کنگ، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، امارات متحده عربی، اندونزی و ... صادر شده است.

حمیدرضا مداح افزود: این میزان صادرات توسط ۱۱۵ شرکت در استان صورت گرفته است که متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی در استان ۸۹۲ دلار است که نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۷ دارای رشد ۶۱ درصدی می‌باشد.

مداح اظهار داشت: طی این مدت در حدود ۲۲ هزارتن کالا به ارزش بیش از ۶۱ میلیون دلار به استان وارد شده است که عمده کالا‌های وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه‌های برقی، ماشین آلات نانوایی و شیرینی پزی، کائوچوی اتیلن، ماشین آلات و دستگاه‌های تهیه لبنیات، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، اجزا قطعات ترانسفور ماتور‌ها، پروپیلن، لقا کننده‌ها و مبدل‌های استاتیک برقی، تنظیم کننده ولتاژ، روغن ترانسفور ماتور و ... است.

وی با بیان اینکه متوسط ارزش دلاری هرتن کالای وارداتی در استان ۲۷۴۶ دلار می‌باشد اذعان کرد: این مقدار کالا‌های وارداتی از ۲۰ کشور جهان از قبیل: کشور‌های ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، بلژیک، هلند، امارات متحده عربی و ... به گمرک استان وارد می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار