اولین آزمون شجاعت و شفافیت نمایندگان سمنان در مجلس:
تابناک سمنان: در حالی است که مردم شریف و نجیب ایران در دوم اسفند ۹۸ با انتخاباتی معنی دار، نشان دادند از مجلس بعدی برای حل مشکلات کشور انتظار عمل انقلابی دارند، اما برگزاری افطاری لاکچری و حضور برخی از منتخبین مجلس یازدهم  در آن، سیگنال‌های خوبی را مخابره نکرد و آزمونی شد برای برخی از منتخبان مردم در مجلس یازدهم!، پس آقایان منتخب مردم استان سمنان لطفا اسامی را اعلام کنید.
کد خبر: ۸۵۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 15 May 2020

 

نمایندگان استان سمنان در مجلس دهم به کدام کمیسیون ها می روند؟

چندی است، رایزنی‌ها برای همراه کردن منتخبان مجلس یازدهم با خواسته‌های طیف‌های سیاسی، جریانات و حتی افراد موثر در پارلمان پیش روی با قوت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می‌شود؛ از برگزاری جلسات درون جناحی تا جلسات اقوام و قومیت‌های مختلف که شاید در قالب فراکسیونی جداگانه در مجلس پیش روی فعالیت کنند. محور همه جلسات هم مشخص است؛ تعیین رئیس، نواب رئیس، اعضای هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم.

یک اشتباه به شکل عرف در آمده و آن اینکه پارلمان، محل لابی گری و رایزنی‌های افراد و جریانات سیاسی شده است ؛ بنابراین، از این جهت نباید و نمی‌توان نسبت به انجام و برگزاری جلسات منتخبان مجلس یازدهم ایراد گرفت و آن را امری مذموم دانست، بلکه چه بسا این اقدامات را شروعی بر کار نمایندگان و به خصوص افرادی که به تازگی به مجلس راه یافته اند، می‌توان خواند تا از این طریق آن‌ها درس سیاست در مجلس و رایزنی برای تحقق اهداف مشروع را هم بیاموزند.

چه کسانی افطاری‌های مجلل دادند؟

اما اگر در این لابی گری‌ها انحرافی صورت بگیرد، حتما باید خیلی محکم جلوی آن ایستاد و آن را به چالش کشید، چون انحراف در رایزنی‌های سیاسی و لابی‌ها می‌تواند دریچه ورود به فساد و ایجاد مسائل حاشیه‌ای باشد؛ از این روست که برخی جلسات و دیدار‌های اخیر با منتخبان مجلس یازدهم به محلی برای انتقاد و گلایه بدل و حتی تاکید شده باید جلوی چنین جلساتی را گرفت و آن را افشا کرد.

شروع این انتقادات از برگزاری یک جلسه میان نمایندگان زاگرس نشین بود.  در حالی قرار بود این نشست در هتل اسپیناس و با ولخرجی های تاجگردون و مقامات دولتی برگزار شود که برخی منتخبین حاضر در آن در دولت گذشته با شعار عدالت به مقام وزارت دست یافته بودند.

پیگیری های خبرنگار تابناک سمنان نشان می دهد که در این نشست از نمایندگان شاخص اصولگرا حاجی بابایی منتخب مردم همدان ، عبدالرضا مصری منتخب مردم کرمانشاه و علیرضا منادی منتخب مردم تبریز حضور داشتند.

 حاجی بابایی در حالی در این افطاری حضور داشته که از گزینه های اصلی ریاست بر مجلس یازدهم است. همین امر باعث شده تحلیل هایی در مورد تلاش حاجی بابایی برای استفاده از حمایت دولت و معدود نمایندگان حامی دولت در مجلس یازدهم برای نشستن بر کرسی اول بهارستان مطرح شود. 

 

سه شنبه سیاه:

طبق خبرهای رسیده، محمدرضا پورابراهیمی، علیرضا منادی و عبدالرضا مصری میزبان نمایندگان مجلس دهم و منتخبان دور یازدهم برای صرف افطاری‌ سیاسی بوده‌اند!

شرکت کنندگان به دعوت غلامرضا تاجگردون، عبدالرضا مصری و موسی احمدی روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی ایران و با حضور زنگنه وزیر نفت، امیری طمعاون پارلمانی رئیس‌جمهوری و عادل آذر رئیس دیوان محاسبات و برخی نمایندگان و منتخبین مجلس برگزار شده بود!

گویا غلامرضا تاجگردون  نماینده شهرستانهای باشت و گچساران و منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است ،وی هر طور که شده است می خواهد جایگاه خود را برکمیسیون برنامه و بودجه تثبیت کند که اگر این امر محقق نشود برای او گران تمام خواهد شد.

 

شفافیت آرا، مطالبه ی مردم استان سمنان:

در حالی که عدم شفافیت را می توان مهمترین مسئله مجلس دهم دانست  انتظار داریم که در مجلس یازدهم دراین خصوص اقدام عملی و جدی حاصل شود در حقیقت با وجود ناامیدی از نمایندگان فعلی مردم استن سمنان در مجلس در حوزه شفافیت؛ اما منتخبین مجلس یازدهم باید در راستای تحقق شفافیت به عنوان یک مسئله مهم گام بردارند و چه موضوعی بهتر از این ...
آفایان مردم سمنان منتظرند!

لطفا اسامی منتخبین مردم در مجلس در افطاری لاکچری با دولتی‌ها منتشر شود و در قدم بعدی با یک کار گروهی افراد مذکور را از همه پست های مهم در مجلس یازدهم دورنگه دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار