کد خبر: ۸۵۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲ 16 May 2020

احیای ۶۰۰ هکتار اراضی منطقه حفاظت شده صومعه سرا

تابناک/ رئیس اداره محیط زیست صومعه سرا گفت : در راستای احیای تالاب سیاه کشیم، ۶۰۰ هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده در سال ۹۸ احیا شد.

علی اصغر آزاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه یگان حفاظت محیط زیست، مناطق تحت مدیریت را تحت کنترل دارد، اظهار داشت: در این مدت ۷۰ هکتار از مناطق تالابی از دست متصرفان خارج شد و افراد سود جو به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی افزود : لایروبی و احیا تله رسوبگیر سیاه درویشان و و لایروبی رودخانه پلنگ ور در داخل منطقه حفاظت شده سیاه کشیم هم در این راستا انجام شده است.
وی از تیمار و رهاسازی ۲۵ قطعه انواع پرندگان در این مدت خبر داد و افزود: بسیاری از این پرندگان توسط دوستداران طبیعت به این اداره تحویل شده بودند.
آزاد با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ مورد ادوات شکار کشف و ضبط شده است، افزود: در سال گذشته ۲۶ قبضه اسلحه مجاز و۱۵ قبضه اسلحه غیر مجاز ۲۱رشته تور سالیک، ۱۲۵رشته تور زیر آبی، ۱۲ دستگاه خرچنگ دام، ۲رشته تله باز گیر، ۱۵ دستگاه لانس و ۱۵ دستگاه هکش نما و۲مورد قایق موتوری وپارویی کشف وضبط شده است.
رئیس اداره محیط زیست صومعه سرا با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ مورد مجوز و تمدید پروانه هم در سال ۹۸ صادر شده است،  افزود: بر این مبنا برای ۳۶ واحد دامداری و۴۸ مورد مرغداری مجوز صادر شده است.
وی در ادامه افزود : ۱۴ مورد اخطاریه زیست محیطی نیز صادر و عاملان چهار مورد تخلف سوزاندن کاه و کلش به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی در پایان تصریح کرد: در راستای برنامه مدیریت پسماند در شهرستان صومعه سرا ۹۰درصد تفکیک از مبدا اجرایی شد و ۹۵درصد مطب های پزشکی با مراکز پسماند عفونی قرارداد امضا کردند.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت با وسعتی حدود ۵۶۴ کیلومتر مربع با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده که بخش وسیعی ازمناطق چهارگانه سازمان در تالاب انزلی در حوزه شهرستان صومعه سرا قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار