کد خبر: ۸۵۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 16 May 2020

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: آتش سوزی ظهر امروز در معبد هندوها موجب بروز خسارت ۸۰ درصدی به غرفه‌های صنایع دستی موجود در این معبد شد.

فرجام دانش در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: ظهر امروز ساعت 12:06 دقیقه خبر حریق در معبد هندوهای بندرعباس به سازمان آتش نشانی اعلام و به سرعت تیم‌های عملیاتی این سازمان در کمتر از 5 دقیقه به محل آتش سوزی رسیدند.

غرفه‌های معبد هندوها بدون استعلام از سازمان آتش نشانی ساخته شدند_فرجام دانش

وی افزود: این آتش سوزی در غرفه‌های صنابع دستی موجود در معبد به وقوع پیوسته و به علت جنس سازه‌ها که از چوب و سوند بود 20 غرفه در آتش سوخت و خسارت 80 درصدی به بار آورد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: متاسفانه برای احداث این غرفه‌ها هیچ استعلامی از سوی سازمان میراث فرهنگی از سازمان آتش نشانی اخذ نشده و همین امر و سهل انگاری موجب بروز این حادثه شد.

وی تصریح کرد: در این غرفه‌ها حتی یک کپسول اطفای حریق وجود نداشت و همین مسئله موجب شد سایر غرفه‌ها نیز در آتش بسوزند.

دانش گفت: در این آتش سوزی خوشبختانه به معبد هندوها خسارتی وارد نشده است.

وی با ابراز گلایه از برخی دستگاه‌ها برای عدم استعلام از این سازمان برای رعایت موارد ایمنی اظهار داشت: همه دستگاه‌ها و نهادها باید پیش از احداث غرفه‌های این چنینی از سازمان آتش‌نشانی استعلام بگیرند، قطعا اگر برای غرفه‌های معبد هندوها از ما استعلام می‌گرفتند با ساخت غرفه با این نوع جنس موافقت نمی‌شد و یا سخت‌گیری‌های پیشگیرانه ای برایشان وضع می‌کردیم. 

انتهای پیام/*

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار