اینک نزدیک به سال از مدیریت قاسم سلیمانی دشتکی بر استانداری ایلام می گذرد ،درست زمانی که ایشان شناخت کافی در تمامی وجوه و متغیرهای تاثیر گذار بر روند توسعه استان ایلام دست یافته اند ،زمزمه هایی مبنی بر پایان ماموریت ایشان به گوش می رسد .
کد خبر: ۸۵۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 21 May 2020

تابناک ایلام ::دوماه ماه پس از آغاز به کار  رسمی دولت دوازدهم  به ریاست حسن روحانی و در جلسه هیات دولت در دوم مهرماه سال 96 آقای قاسم سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار ایلام انتخاب تا پس از " محمدرضا مروارید " سکان مدیریت اجرایی استان را در دست بگیرد .

از آنجاییکه با روی کار آمدن سلیمانی دشتکی مردم استان برای اولین بار حضور یک استاندار با سابقه استانداری را تجربه می کردند ،انتظارها از ایشان برای سرعت بخشیدن به چرخ های توسعه ای و بهره گیری مطلوب از مزیت های نسبی استان و همچنین کاهش شکاف توسعه ای موجود با دیگر مناطق توسعه یافته کشور افزایش یافت .

همزمانی شروع بکار سلیمانی دشتکی بعنوان نماینده عالی دولت دراستان ایلام با کنگره عظیم اربعین بعنوان  اولین محک توانمندی مدیریت وقدرت فرماندهی این رویداد بزرگ ،وی را در معرض امتحان بزرگ افکار عمومی استان قرار داد. با این وجود سلیمانی دشتکی  پختگی وتجربه چند دوره مدیریت اجرایی را به یاری طلبیده وبا مدد جستن از نفوذ و قدرت لابیگری و مدیریت میدانی خود توانست از این امتحان مدیریتی سربلندبیرون آمده و بنوعی قدرت مدیریت خود رابه رخ بکشد .

صرفنظر از اینکه در ابتدای راه ،بدلیل عدم شناخت از وضعیت کلی استان ،ظرفیت ها ،نیروی انسانی موجود ،قرار نگرفتن بر ریل مدیریت وعدم اشراف وشناخت از روحیات سیاسی ،اجتماعی وفرهنگی استان ،انتقادات جدی متوجه بخشی از مشی مدیریتی وی بود ،اما در ادامه راه به سرعت توانست با سوار شدن بر امور ،زمام مدیریت استان را به نحو مطلوبی در دست بگیرد .

اینک که نزدیک به سه سال از مدیریت قاسم سلیمانی دشتکی بر استانداری ایلام می گذرد ،درست زمانی که ایشان شناخت کافی  به تمامی  حوزه ها ، مولفه ها و متغیرهای تاثیر گذار بر روند توسعه استان ایلام دست یافته و بر امور مدیریتی مسلط شده اند ،زمزمه هایی مبنی بر پایان ماموریت ایشان به گوش می رسد .

اگرچه پایان هر آمدنی را رفتنی است و ساختمان سفید  استانداری ایلام از دوران انقلاب تاکنون  تودیع ومعارفه بیش از بیست استاندار را به خود دیده  و یقینا سلیمانی دشتکی هم از این قاعده مستثنی نخواهند بود ،اما با نیم نگاهی به منافع کلان استان باید ادعان کرد ،تغییر استاندار فعلی ایلام  درشرایط کنونی نمی تواند در راستای تامین منافع استان تحلیل وتفسیر شود .

چرا که استاندار جدیدی که از  کمترین شناختی از ظرفیت ها ،منابع ،وضعیت کلی استان و نیروی انسانی برخوردار نیست ،باید مدت زمان باقی مانده از دولت تدبیر وامید را صرف افزایش شناخت خود از وضعیت استان نموده وبه محض کسب شناخت و در دست گرفتن زمام امور ،بدلیل تغییر دولت باید سکان مدیریتی را واگذارد.  از این منظر است که می توان تغییر استاندار در چنین شرایطی را مرادف با ازدست دادن فرصت ها برای توسعه استان و هدررفت انرژی قلمداد کرد .

بدون شک با شناختی که نمایندگان جدید استان از شرایط جاری استان و تاثیرات منفی که این جابجایی بی موقع می تواند بر روند توسعه ای استان برجای گذارد ،هرگز چنین ریسکی را از دولت نپذیرفته ومنافع استان را در معرض آسیب قرار نخواهند داد . البته وزیر کشور نیز بهتر از هر کسی بر این موضوع اشراف دارند که چنین جابجایی های مغایرو در تضاد با اهداف برنامه های توسعه ای کشور ،نمی تواند اهداف و چشم انداز توسعه استان محرومی همچون ایلام را محقق نماید .

از اینرو از تمامی کنشگران سیاسی ،اجتماعی ورسانه ای استان انتظار می رود در بیان نظرات و تحلیل وتفسیرهایشان در حوزه جابجایی ها ،با پرهیز از سطحی نگری و ورود غیر کارشناسانه به مقوله جابجایی مدیریت ارشد استان  ،منافع استان را مدنظر قرار دهند  ،چرا که در شرایط حال حاضر کشور واستان ،فردی به غیر از قاسم سلیمانی دشتکی با تجربه ،آشنا به امور استان و شناخته شده برای مدیران ارشد کشوری نمی تواند به موازات برنامه های توسعه ای استان ،امور مدیریتی خود را پیش ببرد .یقینا استمرار مدیریت وی درراستای تامین منافع استان بوده  و خیر وصلاح استان را به همراه خواهد داشت .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
شایستگی استاندارمحترم دردفاع ازمدیرکل هایی که کسی آنهارانمیخواهدوانتصاب افرادی پیرامون خودکه کمترین شایستگی راندارند همه چیزرازیرسوال می برد.اگرنمی دانندکه چه بد واگرمی دانند واینگونه است که بدتر
پاسخ ها
ایلامی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
مدیر کل بی عرضه و بی لیاقتی همچون شنبه زاده که بیشترین سابقه مدیریتی رو داره به لطف لابی و معامله فروتن با استاندار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
تورو خدا بس کنید! خودکشي اول جهانیم، تورم اول کشوریم، دروغ و ریا اول کائناتیم! کدوم تجربه؟! کدوم تخصص، کدوم منافع؟!
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
با افتتاح چند کارخانه دیگر نرخ بیکاری را حتما به صفر می رساند .حیف است به این زودی برود
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
استاندار مردمی و محبوب فقط مهندس مروارید.
درود خدا بر این مرد .
ناشناس
|
Greece
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
واقعا" صداقت داشت مهندس مروارید
ناشناس
|
Greece
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
واقعا" صداقت داشت مهندس مروارید
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
اقای مروارید بیشترین ظلم را در حق این استان به واسطه عملکرد ضعیف خود داشت و نیروهای کارآمد را طرد کردند، حالا بماند ایشان حتی نتوانستند در مواجهه با بحران های پیش رو تصمیم های درست و راهگشا بگیرند و حتی توانایی تبیین آن را نیز نداشتند. تعصب خوب نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار