قدس، دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است. هر گلبرگ این دفتر، یادمان حماسه‌ای ماندگار، فریادی بی‌کرانه و مظلومیتی بی مرز است. قدس، قبله پیشین مسلمانان و قلب کنونی آنان است. ما در طول تاریخ با قدس زیسته‌ایم و پاسدار قداست قدس بوده‌ایم. قدس جغرافیای عشق، تاریخ ایثار و محراب نیایشهای خونین است.
کد خبر: ۸۵۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 22 May 2020

مظلومیت بی مرز و خاموش ؛ ای قدس، همه آزاداندیشان جهان، مظلومیت خاموش تو را فریاد می کشند، آنان، کودکان شیرخوار تو را دیده‌اند که به جای آغوش گرم مادر در آغوش سرد خاک خفته‌اند و نیز جوانانت را که به جای حجله گاه عروسی، در حجله گاه مرگ آرمیده‌اند. آنان، درماندگی پدرانی را دیده‌اند که در کنار خویش بهترین گلهای وجودشان، با گلوله قساوت دشمن پرپر شده است و مردمانی که در بند اسارت دشمن، قربانی توحش گرگ صفتان تاریخ می‌شوند. آنان، ستم پیشه گانی را دیده‌اند که با گام های پلیدشان، کانون وحی خدا را آلوده اند و جوانانی را می‌شناسند که در تقابل گلوله‌های گرم تفنگ، تنها، سنگ سرد دارند.

فلسطین پاره تن اسلام است

ای قدس، اردوگاه‌هایی که به آوارگانت پناه داده، چفیه‌های عربی که رنگ خون گرفته و آرامشی که سالهاست به سفر رفته است، همه و همه، مظلومیت تو را فریاد می‌کنند.
قدس، دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است. هر گلبرگ این دفتر، یادمان حماسه‌ای ماندگار، فریادی بی‌کرانه و مظلومیتی بی مرز است. قدس، قبله پیشین مسلمانان و قلب کنونی آنان است. ما در طول تاریخ با قدس زیسته‌ایم و پاسدار قداست قدس بوده‌ایم. قدس جغرافیای عشق، تاریخ ایثار و محراب نیایشهای خونین است.
لیلة القدر تاریخ اسلام
مقام معظم رهبری درباره روز قدس می فرمایند: اکنون جمعه آخر ماه مبارک رمضان ـ که از سوی امام راحل عظیم ما رحمه ا... روز قدس نامیده شده ـ در پیش روی ماست. [باید] روز قدس را و همه این ایام حساس را که لیلة القدر تاریخ اسلام است، به بیداری و هشیاری بگذرانیم و تا مطلع الفجر نجات ملت های مسلمان و مخصوصاً ملت شجاع و مظلوم فلسطین، دست از تلاش نکشیم. این جانب امیدوارم ملت بزرگ ما در این روز قدس نیز مانند همیشه با حضور یکپارچه خود در خیابانها و راه پیمایی تا محل نمازهای جمعه، فریاد رسا و غریو رعدگون خود را به گوش جهانیان برساند و تکرار کند که امت امام خمینی عظیم، همواره در کنار فلسطین، و خصم دشمنان آن خواهد بود.»
روز قدس، از دیدگاه امام خمینی(ره)
امام امت رحمه ا... درباره چگونگی گرامی داشت روز قدس می فرمایند: « روز قدس، یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است؛ روز مقابله ملت‌هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیرآمریکا بودند. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد. متعهدین این روز را روز قدس می دانند و عمل می کنند به آنچه باید بکنند و منافقین ـ آنهایی که با ابرقدرت ها در زیر پرده آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی ـ در این روز بی‌تفاوت هستند... باید همان طور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید و خواهد مالید، تمام ملت ها قیام کنند و این جرثومه های فساد را به زباله دان ها بریزند. »

بی دریغ خود را از تمام مستضعفان جهان، به ویژه مردم مظلوم فلسطین، اعلام می دارند. امروز از نظر امام خمینی رحمه ا... روز اسلام و حکومت اسلامی و روزی است که باید بیرق جمهوری اسلامی در سراسر کشورها افراشته شود و به ابرقدرتها این مطلب تفهیم شود که دیگر نمی‌توانند در ممالک اسلامی ترک تازی کنند. با شرکت در این حرکت عظیم الهی و مردمی علاوه بر اجابت دعوت آن پیر فرزانه و خشنودسازی روح بلندش حمایت خویش را در حقّ این مردم مظلوم و ستمدیده به جهانیان اعلام می کنیم.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار