کد خبر: ۸۵۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷ 25 May 2020
 
طالقان یکی از سرسبزترین مناطق سردسیر نزدیک تهران است که میان کوه های البرز و در فاصله 90 کیلومتری کرج واقع شده است . این شهرستان زیبا، در ایام مختلف سال به ویژه بهار و تابستان میزبان گردشگران بسیاری است .

 

 

 

به گزارش خبرگزاری دانا، طالقان یکی از سرسبزترین مناطق سردسیر نزدیک تهران است که میان کوه های البرز و در فاصله 90 کیلومتری کرج واقع شده است . این شهرستان زیبا، در ایام مختلف سال به ویژه بهار و تابستان میزبان گردشگران بسیاری است . روستاهای متعدد و باغ های میوه بسیار، چشمه سارهای فراوان، آبشارهای بی شمار، کوه های سربه فلک کشیده، و بسیاری از جاذبه های دیگر، این شهر را به مقصدی هیجان انگیز برای سفر یک روزه گردشگران تبدیل می کند.

در ادامه این مطلب با چند جاذبه گردشگری روستای طالقان آشنا می شویم:

 

دریاچه سد طالقان

یکی از سازه‌های زیبا و ارزشمند شهر طالقان، سد زیبای این شهرستان است که روی «رودخانه‌ی شاهرود» که از کوه‌های مازندران سرچشمه می‌گیرد، احداث شده است. دریاچه‌ای که در پشت سد قرار دارد، تاثیر بزرگ و مهمی در زیباسازی و بوجود آمدن منظره‌ای چشم‌نواز داشته و منظره‌ای طبیعی و در عین حال فوق‌العاده را به دلیل ذخیره‌ی آب ایجاد کرده است. این دریاچه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری طالقان محسوب می شود.

 

آستان مقدس قاضی میرسعید

این امامزاده از در روستایی به همین نام واقع شده است. هرساله در این امامزاده مراسم مخصوصی برای روز تاسوعا و عاشورا برگزار می شود که مورد توجه بسیاری از اهالی این منطقه قرار می گیرد.یکی از نکات جالب این منطقه هم نام بودن تمام اهالی است که همگی سادات هستند.

 

آبشار شله بن

 

این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای طالقان است که طبیعت بکر و زیبای آن، در ذهن شما تا همیشه ماندگار خواهد شد.

 

روستای اورازان

 

روستای اورازان که زادگاه نویسنده مشهور " جلال آل احمد" می باشد، از جمله سرسبزترین روستاهای طالقان محسوب می شود. آل احمد، .کتابی با همین عنوان دارد که به توضیح آداب و رسوم این منطقه می پردازد. طبیعت و زیبایی اورازان، شما را وادار می کند که چندین بار به این منطقه سفر کنید و از آب و هوای منحصر به فرد این روستا، درختان گردو، لاله های وحشی آن، بی نهایت لذت ببرید.

 

خانه آیت الله طالقانی

خانه های خشتی و گلی علاوه بر اینکه نماد هویت ملی و ایرانی است، معماری خاص منطقه را هم به نمایش می گذارد.. خانه آیت الله طالقانی متعلق به دوران معاصر است که در روستای گیلیرد طالقان واقع شده است. این خانه شکل صد ساله خود را حفظ کرده است و در حال حاضر بخشی از کتاب ها و وسایل شخصی آیت الله طالقانی در این خانه نگهداری می شود.

 

آبشار کرکبود

 

یکی دیگر از جاذبه های بسیار زیبای طالقان، آبشار بکر کرکبود واقع در شمال شرق روستای کرکبود طالقان است. اگر دلتان می خواهد از یک روز گرم تابستانی به یک منطقه کوهستانی و خوش آب و هوا سفر کنید، آبشار کرکبود را حتما بین گزینه هایتان قرار دهید. این آبشار از ارتفاعات حصار چال سرچشمه می گیرد. ارتفاع این آبشار زیاد نیست اما قدرت و حجم آبی که از دهانه باریک عبور می کند، منظره بسیار زیبایی را به تصویر می کشد.

 

 سفر به بهشت تهران

 

 

سفر به بهشت تهران

 

سفر به بهشت تهران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار