مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: تا پایان خردادماه امسال، پرونده بازسازی واحدهای مسکونی ناشی از سیل به اتمام برسد.
کد خبر: ۸۵۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 28 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،جلیل بالایی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص بازسازی مناطق سیل‌‌زده استان کرمانشاه، اظهار داشت: فروردین‌ماه سال گذشته بارش‌های بسیار خوبی داشتیم و بیش از 800 میلی‌متر تقریبا 2 برابر میانگین چند ساله در استان بارندگی ثبت شد که طی چند توده بارش‌زای قوی آب سطح رودخانه‌ها بالا آمد و منجر به سیل شد.

وی با بیان اینکه تهدید سیل در استان را تبدیل به فرصت کرده ایم، افزود: فرصت را در بازسازی خانه‌های غیرمقاوم معنا می‌کنیم که با استفاده از تهدید سیل، آن‌ها را تخریب، بازسازی و تعمیر کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه ادامه داد: 2 هزار و 185 واحد مسکونی در جریان سیل سال گذشته با وجود اینکه سقفشان پایین نیامده بود، اما طبق نظر مهندسان ساختمان‌ها غیرقابل سکونت تشخیص داده شد که به عنوان منازل تخریبی بازسازی آن‌ها آغاز شد.

وی با بیان اینکه بازسازی یک‌هزار و 423 واحد از این تعداد به اتمام رسیده است، افزود: بنا بر قولی که از بنیاد مسکن گرفته‌ایم، قرار شده تا پایان خردادماه جاری پرونده بازسازی واحدهای مسکونی ناشی از سیل به اتمام برسد.

بالایی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 67 واحد دیگر نیز در قالب تعمیرات از سیل آسیب دیده بودند که کاری بازسازی واحدها تعمیری به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت هم اقدامات پیشگیرانه موثری انجام شده است، گفت: در مجموع از 157 میلیارد تومان اعتباری که برای حوزه زیرساخت ناشی از سیل به استان داده شده خوشبختانه علی‌رغم همه محدودیت‌ها با یک تخصیص 100 درصدی مواجه بودیم و پروژه‌های آن نیز در حال احداث است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار