بهنام‌رضا مخصوصی با تاکید به اینکه کاهش حساسیت در جامعه باعث رشد و ابتلا به بیماری می‌شود افزود: از مردم بار دیگر درخواست می‌کنیم همچنان جز در موارد ضروری در خانه بمانند.
کد خبر: ۸۵۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲ 01 June 2020
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه برخی از مردم با وضعیت سفید بیماری کرونا مراسم عزا و عروسی می‌گیرند گفت: وضعیت سفید به معنای محو بیماری نیست و همچنان خطر وجود دارد.

به گزارش فارس، مخصوصی با اشاره به اینکه اعلام وضعیت سفید ویروس کرونا در اسدآباد به عنوان نخستین شهرستان استان همدان یک تصمیم کشوری است اظهار کرد: این مهم بر اساس تعاریف ستاد ملی کرونا و شاخص‌های مربوطه نظیر تعداد افراد بستری مثبت و مراجعه کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته به دست آمده است.

وی با تاکید به اینکه وضعیت سفید به معنای محو و نبود بیماری نیست گفت: اگر ما به مرحله محو بیماری برسیم وضعیت سبز اعلام خواهد شد که در هیچ جای دنیا فعلا وضعیت سبز کرونایی وجود ندارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد ضمن قدردانی از تلاش مسوولان شهرستان در دست‌یابی به وضعیت سفید در اسدآباد نسبت به بیماری کرونا افزود: نگهداشت وضعیت سفید از کسب آن مهم‌تر و دشوارتر است.

وی از مردم خواست همچنان رعایت موازین بهداشتی و رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را مورد توجه قرار دهند و گفت: عدم حضور افراد پرخطر، دیابتی، سالمندان، کودکان، افراد مثبت و مشکوک به کرونا و خانواده‌های آن‌ها در اجتماعات به ویژه در تعطیلات پیش رو باید مد نظر باشد.

 مخصوصی با بیان اینکه در برخی از شهر‌ها به علت عدم رعایت موازین بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی متاسفانه وضعیت سفید کرونا دوباره به وضعیت قرمز و هشدار رسیده است عنوان کرد: اگر مردم شهرستان اسدآباد هم به این امر توجه نکنند امکان برگشت به وضعیت قرمز و هشدار را داریم.

وی با تاکید به اینکه اخیرا مشاهده شده مراسم جشن و عزا در شهرستان برگزار می‌شود و این موضوع بسیار خطرناک است گفت: برگزاری هرگونه مراسم به خصوص در فضا‌های بسته بسیار خطرناک خواهد بود و باعث ابتلای تعداد زیادی از افراد خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد برگزاری اجتماعات را همچنان ممنوع اعلام کرد و افزود: با زحمات شبانه‌روزی تیم مدیریتی شهرستان و مدافعین سلامت و مردم، وضعیت سفید اسدآباد با دشواری به دست آمده و برای ادامه مسیر همه باید، چون گذشته همراهی کنند تا به تثبیت وضعیت برسیم.

وی با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی اسدآباد خوشبختانه با زحمات کادر خدوم و ایثارگر خود توانسته بیش از سه ماه در حوزه غربالگری، بیماریابی و ثبت‌نام اصناف حائز رتبه‌های برتر کشوری شود گفت: هنوز عوارض این بیماری به خصوص در درازمدت مشخص نیست؛ این بیماری برخلاف رفتار اجدادش (سارس - مرس) بسیار به گرما مقاوم است و کمترین سهل‌انگاری موجب لطمه جدی می‌شود.

مخصوصی با تاکید به اینکه کاهش حساسیت در جامعه باعث رشد و ابتلا به بیماری می‌شود افزود: از مردم بار دیگر درخواست می‌کنیم همچنان جز در موارد ضروری در خانه بمانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار