مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان گلستان:
مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان گفت: بیش از ۵۴ هزار گلستانی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری هستند.
کد خبر: ۸۵۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴ 01 June 2020

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان گفت: بیش از ۵۴ هزار گلستانی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری هستند.

دانیال پولادوند بعد ازظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در گلستان ۲۵۰ هزار نفر مشمول بیمه اجتماعی می‌شوند و تاکنون ۵۴ هزار و ۹۱۸ نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری هستند.

وی یادآور شد: در سال ۸۴ صندوق بیمه اجتماعی با هدف حمایت از قشر کشاورز و روستایی تشکیل و خواسته آنها در زمینه حمایت اجتماعی محقق شد.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ادامه داد: روستاییان و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت که در رده سنی ۵۰-۱۸ باشند مشمول این قانون می‌شوند.

وی اضافه کرد: کشاورزان و هنرمندان قالیباف و همچنین فعالان سایر بخش‌های کشاورزی از جمله شیلات، زنبورداری بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت و کسانی که عضو نظام دامپزشکی و یا عضو نظام کشاورزی و منابع طبیعی هستند مشمول این طرح می شوند و می توانند با مراجعه به کارگزاری های ما، عضو صندوق شوند.

پولادوند با اشاره به اینکه این افراد می‌توانند از مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و مستمری فوت بهره مند شوند، تصریح کرد: این خدمات باعث شده که مهاجرت معکوس به روستاها را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: از افراد تحت پوشش بیمه اجتماعی گلستان تاکنون دو هزار و ۳۰۷ نفر در گلستان مستنری بگیر، ۷۳۱ نفر بازنشسته، ۲۰۳ نفر از کار افتاده و هزار و ۳۷۳ نفر فوت شده‌اند.

منبع/ مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار