کد خبر: ۸۵۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶ 03 June 2020

سخنگوی ائتلاف مطبوعاتی «خانه ای برای همه» در گفتگو با خبرنگار «تابناک» اعلام کرد: زمانی که دوستان مطبوعاتی پیشنهاد شکل گیری این ائتلاف را دادند لطف نمودند و بنده را که مدتی بدلیل دیالیز و عمل پیوند کلیه از فضای رسانه فاصله داشتم بعنوان سخنگو و دبیر ائتلاف انتخاب کردند.

وی در ادامه افزود: در گام اول قرار بر این شد تا یک ائتلاف متشکل از همه سلایق و اهالی رسانه شکل بگیرد، به همین خاطر، پیش از تشکیل ائتلاف به مدیران فعلی خانه مطبوعات پیام دادیم که بیائید تا اختلافات بوجود آمده را رفع نمائیم و با یک خرد جمعی خانه‌ای متحد و برای همه اهالی رسانه تشکیل دهیم. حالا به علت علاقه نداشتن به وحدت میان اهالی رسانه یا هر دلیل دیگری ، با کمال تأسف هیچ پاسخی دریافت نکردیم.

فرار مدیران خانه مطبوعات از بررسی درخواست عضویت پذیرفتنی نیست!

از طرف دیگر استقبال اهالی رسانه از این ائتلاف حتماً موجب نگرانی مدیران خانه مطبوعات شده است زیرا هیچ اعتنایی به درخواستهای عضویت روزنامه‌نگاران دیگر ندارند؟ و مرتب از این موضوع فرار می‌کنند!.

زمانیکه ما بررسی کردیم دیدیم جمع کثیری از روزنامه نگارانی که با مدیران خانه مطبوعات هم نظر نیستند و از طرفی به بهانه‌های واهی از عضویت در خانه کنار گذاشته شده‌اند؟!. به عنوان نمونه ما به درخواستی برخوردیم که از سال 1396 بلاتکلیف مانده بود و درخواست فرد دیگری با 30 سال سابقه کار فرهنگی و خبرنگاری همچنان معلق مانده است. حتی متقاضی دیگری داریم که در جشنواره مطبوعات رتبه کسب نموده است اما درخواست عضویت ایشان هر بار با ایرادتراشی جدیدی مواجه شده است. خانه مطبوعات باید برای عضویت این افراد از آنها دعوت کند نه اینکه به دلیل بی دلیلی و یا هم‌نظر نبودن با آنها، بخواهد آنان را از ورود به خانه خودشان محروم کند.
وقتی روزنامه‌نگاران را در خانه خودشان سانسور و گزینش می‌کنند چه انتظاری از دیگران داشته باشیم؟ نتیجه بدین شکل جا می‌افتد که هر کسی برای یارگیری خود فعالان صنوف دیگر را برای جمع‌آوری رأی وارد خانه نماید.

توجیهات غیرقابل‌قبول مدیر عامل خانه مطبوعات شبهات را تقویت می‌کند

نعمتی مدیر مسئول «هفته نامه نگاه روز» افزود: برای بررسی درخواست‌های روزنامه‌نگاران، صبح ها با مدیر عامل خانه مطبوعات تماس می‌گیریم می‌گوید: صبح ها و در ساعت اداری نمی‌توانم از وقتم و رایانه محل کارم استفاده غیر اداری کنم. عصرها تماس می‌گیریم می‌گوید: وقت استراحت بنده است. جمعه‌ها می‌گوید روز تعطیل است و می‌خواهد استراحت کند. به نحوی که حتی معاون اداره کل ارشاد هم چنین پاسخ‌هایی از ایشان دریافت کرده است. حال شما که برای بررسی اینترنتی چند درخواست ساده وقت نداشتید سؤال اینجاست چرا این مسئولیت را قبول کردید؟ شاید علت اینکه بسیاری از نشریات هرمزگانی البته به استثنای خودشان ، از دریافت مساعدتهای غیرنقدی وزارت ارشاد عقب مانده‌اند علت آن در همین وقت نداشتنها باشد.

این پیشکسوت رسانه تصریح کرد: تاکنون دو جلسه با موضوع انتخابات خانه مطبوعات با مدیرکل ارشاد استان برگزار شده است و ایشان تاکنون همکاری بسیاری خوبی برای فراهم نمودن مقدمات برگزاری انتخابات داشتند که جای تشکر دارد، «دکتر کمالی» حتی، ظهر روز دوشنبه مدیر عامل خانه مطبوعات را ملزم کرد تا صبح روز بعد در دفتر مدیر کل درخواستها را رسیدگی کند، اما مدیر عامل خانه مطبوعات چند ساعت بعد گفت برای امتحان دارم میروم تهران و فردا نمی‌توانم بیایم!.

دکتر کمالی با وجود اینکه 14 خرداد ماه تعطیل رسمی بود، معاون فرهنگی و مسئول بخش مطبوعات اداره کل را فرا خواند تا در اداره کل حضور داشته باشند و به اتفاق مدیر خانه مطبوعات شخصاً به درخواستها رسیدگی کنند، اما متأسفانه مدیر عامل خانه مطبوعات اینبار هم به توجیه نبود بلیط برگشت ، از حضور و پیگیری امور استنکاف نمود؟!. حال آنکه براساس بررسی‌ها حکایت از ظرفیت خالی پروازها دارد. لذا با احتمال اینکه شاید گیر نیامدن بلیط بازگشت برای ایشان دلایل دیگری دارد به اداره کل اعلام کردیم ، حاضریم هزینه بلیط را خودمان پرداخت کنیم.

محمد نعمتی فعال رسانه‌ای ، فرهنگی استان با اظهار رضایت از همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تأکید کرد: مدیرکل ارشاد در جریان تمام برخوردها و رفتارهای وی هست، و صبوریشان از روی نجابت است، اما تجربه سی ساله مدیریت بنده در بخشهای مختلف فرهنگی ، دولتی و حاکمیتی می‌گوید این چنین رویکردی صرفاً تضعیف کننده جایگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد بعنوان نماینده وزارت ارشاد برای نظارت بر این تشکل است.

خانه مطبوعات باید خانه همدلی باشد

نعمتی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود همه بداخلاقی‌ها ائتلاف «خانه‌ای برای همدلی» همچنان بر حفظ وحدت و همدلی میان اصحاب رسانه تأکید دارد و از همه اعضاء خانه مطبوعات برای حضور در این ائتلاف دعوت می کنیم.

 

اخبار مرتبط:

سخنگوی ائتلاف روزنامه نگاران هرمزگان اعلام کرد:
اعلام تشکیل و آغاز بکار ائتلاف انتخابات «خانه ای برای همه»

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار