کد خبر: ۸۶۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲ 10 June 2020
 
«تئاتر» در خیابان‌ها جان دوباره می‌گیرد/ جزئیات اجراها در ۵ استان

مدیر کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد درباره جزئیات طرح آغاز اجرای نمایش‌های خیابانی که از امروز در تهران و ۴ استان دیگر آغاز می‌شود، توضیحاتی ارائه داد.

سامان خلیلیان مدیر کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی درباره اولین اقدام در مسیر پایان تعطیلات کرونایی هنرهای نمایشی در قالب آغاز اجراهای خیابانی به خبرنگار مهر گفت: قرار است از امروز چهارشنبه ۲۱ خردادماه اجراهای خیابانی به صورت همزمان در تهران و چهار استان کشور آغاز و به مدت ۱۰ شب تا شنبه ۳۱ خردادماه ادامه داشته باشد. در تهران ۱۲ گروه حضور دارند که هر گروه چهار اجرا و در مجموع ۴۸ اجرا در محوطه مجموعه تئاتر شهر خواهند داشت.

وی ادامه داد: همزمان با اجراهای تهران در چهار استان گیلان، قزوین، کرمان و کرمانشاه نیز شاهد اجراهای خیابانی خواهیم بود که هر استان اجراهای مجزا خواهند داشت به این ترتیب که در استان گیلان ۷ گروه در مجموع ۷۰ نمایش متنوع را در شهرهای رشت، لاهیجان و آستانه اشرفیه اجرا می‌کنند. در استان قزوین ۶ گروه نمایشی ۳۰ اجرا در شهرهای الوند، قزوین و تاکستان دارند و در کرمان ۳ گروه در شهرهای کرمان، سیرجان و رفسنجان ۳۰ اجرا خواهند داشت.

خلیلیان درباره اجرای نمایش‌ها در کرمانشاه با توجه به قرمز بودن وضعیت این استان توضیح داد: قرار بر این است که در شهر کرمانشاه با توجه به قرمز بودن وضعیت کرونایی این استان، چهار گروه نمایشی به شکلی ویژه اجرا داشته باشند. به این ترتیب که تمهیداتی اندیشه شده است که بر مبنای آن این گروه‌ها با شیوه‌ای متفاوت اجراهای هشداردهنده درباره وضعیت قرمز شهر داشته باشند.

وی در تشریح این تمهیدات افزود: با هماهنگی که با راهنمایی و رانندگی و شورای شهر کرمانشاه انجام شده قرار است اجراها پشت چراغ قرمزها صورت گیرد به این ترتیب که مدت زمان قرمز بودن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به ۹۰ ثانیه افزایش پیدا می‌کند و گروه‌ها با ماسک و گریم و عروسک‌های مختلف در این مدت زمان پشت چراغ قرمزها به اجرای نمایش‌های کوتاه هشداردهنده برای سرنشینان اتومبیل‌ها می‌پردازند. با توجه به کوتاه بودن نمایش‌ها و زیاد بودن تعداد چراغ قرمزها، تعداد این اجراها بیش از اندازه معمول و نزدیک به ۳۵۰ اجرا خواهد بود.

مدیر کانون تئاتر خیابانی درباره رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اجرای این آثار بیان کرد: سلامتی مردم برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در تهران و همه استان‌ها رعایت خواهد شد. در محل اجرای نمایش‌ها تدابیری اندیشیده شده تا مخاطبان با فاصله‌های مشخص و با نشستن روی صندلی به دیدن آثار بنشینند. تلاش زیادی در مدیریت و کنترل اجراها با توجه به پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد و امیدواریم که مردم نیز با ما همکاری کنند تا بتوانیم با اجرایی شدن این طرح به پیشواز اجراهای نمایشی برویم. در واقع این طرح تمرینی است برای از سرگیری اجراهای تئاتر که امیدوارم موفق عمل کند.

وی با اشاره به اینکه این اجراها با شعار «من، تو، ما / تئاتر، زندگی، کرونا» کار خود را آغاز می‌کنند، درباره ویژگی نمایش‌های انتخاب شده، گفت: تلاش شده همه اجراها با وضعیت کرونایی کشور تناسب داشته باشند. از طرف دیگر در این طرح نشاط اجتماعی نیز موردتوجه قرار گرفته است تا مردم برای چند دقیقه هم که شده فضای ذهنی‌شان تلطیف شود و بتوانیم حال خوبی را برایشان رقم بزنیم.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: قصد داریم این طرح را در استان‌های دیگر نیز ادامه دهیم و این اتفاق به محض سفید شدن وضعیت در استان‌های دیگر نیز عملی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار