جزیره کیش؛
رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش، ساماندهی سواحل جزیره را دغدغه اصلی ساکنان این منطقه برشمرد.
کد خبر: ۸۶۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 10 June 2020

به گزارش خبرنگار «تابناک» از جزیره كيش، مریم محمدی در نشست اجرای طرح ساماندهی سواحل کیش، اين كار را دغدغه اصلی تمام ساکنان منطقه عنوان کرد گفت: سال 1386 در جزیره کیش طرح مدیریت یکپارچه در قالب سه طرح "مدیریت محیط زیست، مدیریت سواحل و نقشه کاربران" در مقیاس 25 هزار تهیه شد و نیاز بود با یک طرحی مثل همین طرح ساماندهی سواحل به جزئیات بیشتری برسد که متاسفانه هرگز این طرح محقق نشد.

محمدی ابراز امیدواری کرد با پیش بینی ضمانت اجرای طرح ساماندهی سواحل کیش بتوانيم اقدامات موثر و ماندگاری در جزیره کیش به نسل آینده به یادگار بگذاریم.

ساماندهی سواحل جزیره دغدغه ساکنان کیش

وی افزود با پیش بینی ضمانت اجرایی طرح ساماندهی سواحل جزیره کیش می توان به یک سری الزامات و الگوهای کاربردی دست یافت که منتهی به کاهش هزینه ها و حفظ و نگهداری اقدامات صورت گرفته در سواحل دریای جزیره کیش خواهد شد.

امین صفایی معاون فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، سواحل دریای کیش را بر اساس مطالعات اقتصادی از اولویت های مهم این منطقه برشمرد و گفت: می توانیم با پیش بینی ضمانت نامه اجرایی طرح ساماندهی سواحل کیش از جمله ساحل شرقی این منطقه که در مطالعات اقتصادی به آن پرداخته شده است با یک انسجام و همکاری خوب مسیر اجرایی شدن این طرح را هموار کنیم.

ماهان مدون مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به طرح جامع کیش که بر ضرورت توسعه خدمات گردشگری در این منطقه به آن تاکید شده است، گفت: با بهره گیری از ظرفیت ها و پتاتسیل های این منطقه در حوزه های توسعه زیرساختی، پروژه مطالعات ظرفیت تحمل تاب آوری امکانات گردشگری، ایجاد جاذبه های گردشگری دریایی و رقابتی که متفاوت تر از دیگر مناطق آزاد کشور است با همکاری دیگر حوزه های سازمان منطقه آزاد کیش می توانیم در اجرای این طرح به تعهدات خود پایبند باشیم و گام های موثری در این راستا برداشت.

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش بر ضرورت فرهنگ سازی فعالیت کلوپ های غواصی به منظور حفظ مرجان های سواحل کیش اشاره کرد و افزود: با اجرایی شدن طرح ساماندهی سواحل کیش، گردشگری ورزشی در این منطقه رونق می گیرد.

معاون مالی و اداری موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش نيز ضرورت پیشرفت در حوزه گردشگری دریایی را مستلزم برنامه ریزی های مدون و مطالعات گردشگری دانست و خاطر نشان کرد: با شناسایی ظرفیت ها موجود در حوزه گردشگری دریایی طرح ساماندهی سواحل کیش قابلیت اجرایی خواهد داشت.

ساماندهی سواحل جزیره دغدغه ساکنان کیش
مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش نيز با بیان این که در طرح ساماندهی سواحل دریای کیش به موضوع جمعیتی و اجتماعی اشاره شده است عنوان کرد: ضمن این که موضوع گردشگری در این منطقه از شاخص های اصلی اقتصادی به شمار می رود، باید نیاز ساکنین جزیره کیش شامل"مذهبی، فرهنگی و تجمعات سیاسی"در این طرح پیش بینی شود.

رییس اداره صدور پایان کار شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش نيز در خصوص طرح ساماندهی سواحل کیش، محورهای این طرح را عمود به دریا عنوان کرد و گفت: این طرح از قابلیت های بسیار خوب از نظر مبلمان شهری و بدنه شهری دارد و نیاز است برای برنامه ریزی شهری با دقت بیشتری به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار