موسوی گفت: آفت مبارزه با فساد نگاه جناحی و سیاسی است و از سوی دیگر نباید فراموش کنیم در کنار سلطان ارز، سلطان سکه، سلطان خودرو و سایر حضرات سلاطین، همیشه مدیران ارشدی هستند که با زیاده‌خواهی و انباشت ثروت، زمینه رانت را ایجاد کرده و کارچاق‌کن این سلاطین بوده‌اند.
کد خبر: ۸۶۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵ 11 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سید موسی موسوی رئیس مجمع نمایندگان فارس در جلسه شورای اداری فارس که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، با بیان اینکه داد مردم از رشوه در ادارات بلند است، اظهار کرد: برخورد با دانه درشت‌ها، موجب خوش‌بینی مردم به دستگاه قضایی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام می‌شود.

او گفت: تشویق گزارشگران فساد و اختصاص پاداش به «سوت‌زنان»، گامی مهم به منظور سالم‌سازی دستگاه‌های اجرایی است.

او افزود: برخورد قاطع دستگاه قضایی با قاضی فاسد، نماینده مجلس فاسد، وزیر فاسد و مدیران ارشد و ذی‌نفوذان، بویژه در همان دوران مسئولیت آن‌ها و نه بعد از اتمام آن، از یک‌سو موج امید را در دل مردم ایجاد می‌کند و از سوی دیگر پیام اقتدار دستگاه عدلیه را مخابره کرده و سبب می‌شود تا تمام مفسدان متوجه قاطعیت دستگاه قضایی شوند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس خطاب به رئیس قوه قضاییه ادامه داد: به نمایندگی از مردم از اقدامات مهم شما در دوره جدید قوه قضائیه برای مبارزه با فساد تشکر می‌کنم و امیدوارم این مسیر با قوت و قدرت ادامه یافته و «لومه لائمان» و فشار ذی‌نفوذان، این تیغ را کُند نکند.

موسوی گفت: آفت مبارزه با فساد نگاه جناحی و سیاسی است و از سوی دیگر نباید فراموش کنیم در کنار سلطان ارز، سلطان سکه، سلطان خودرو و سایر حضرات سلاطین، همیشه مدیران ارشدی هستند که با زیاده‌خواهی و انباشت ثروت، زمینه رانت را ایجاد کرده و کارچاق‌کن این سلاطین بوده‌اند.

او ادامه داد: مطالبه به‌ حق رهبر انقلاب و مردم این است که در کنار اعدام این سلاطین، با کسانی که در دستگاه‌های اجرایی با این شبکه فاسد همدست بوده‌اند، فارغ از اینکه اصولگرا هستند یا اصلاح‌طلب، برخورد قاطع شود تا این شبکه سازمان‌یافته از ریشه خشکانده شود.

او خواستار پیگیری جدی «زمین‌خواری»، «موقوفه‌خواری» و «کوه‌خواری» در فارس، شد و افزود: امید است موضوع باغشهری‌ها نیز تعیین‌تکلیف و برای حل مشکلات مردم و خریداران که سال ها است گریبان‌گیر آن هستند، اقدام عاجل انجام شود.

نماینده مردم شهرستان لامرد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مبارزه با فساد باید ابتدا خود دولت با کمک مجموعه‌های اطلاعاتی، نظارتی، بازرسی و همچنین حراست دستگاه‌ها اقدامات لازم در پیشگیری از وقوع جرم را انجام دهد، وگرنه وقتی که جرم به وقوع پیوست، و متخلف هم با چمدان‌های پر از پول به کانادا گریخت، صدور حکم قضایی دیگر چه فایده‌ای دارد؟

موسوی با بیان اینکه تعداد کم قاضی در کنار حجم انبوه پرونده‌های قضایی، سبب شده مردم همواره به طولانی شدن روند صدور حکم، معترض شوند، گفت: در دوره جدید با بازشدن درِ اتاق روسای دادگستری‌ها به روی مردم و فعالیت بیش از پیش قضات، شاهد کاهش اطاله دادرسی بوده‌ایم، اما ضروری است در استان پهناور فارس که با ۳۶ شهرستان بزرگترین حوزه قضایی کشور است، دایره خدمات گسترش و تقویت یافته و افزایش امکانات و تجهیزات، جذب نیروی انسانی و ساخت مجتمع قضایی واحد در شیراز در دستور کار قوه قضائیه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار