امام جمعه کیش، ضمن ابراز نگرانی از شرایط اقتصادی مردم، معضل مسکن را جدی‌ترین مشکل عنوان کرد و گفت: حمایت‌های سازمان نباید محدود به کارمندان خودش باشد. و همه‌ی کسانی که در کیش ماندگار شده‌اند باید از حمایت های سازمان منتفع گردند.
کد خبر: ۸۶۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 14 June 2020

به گزارش «تابناک»؛ حجه‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده با اشاره به صحبت‌های خود در نماز جمعه اخیر کیش، اظهار داشت: مافیاها باعث گرانی ارز، طلا، خودرو و مسکن شده‌اند و شاید در ظاهر فقط مسکن اولویت به‌شمار آید، اما گرانی در حوزه‌های ارز و طلا و خودرو نیز به‌صورت غیرمستقیم بر قیمت اقلام دیگر، تاثیر سوء می‌گذارد، لذا در دو هفته اخیر مخصوصا، شاهد گرانی کالاهای اساسی شده‌ایم.
وی با اشاره به فشارهای معمول در دوران کرونا، گفت: فشارهای اقتصادی، بر شرایط کرونا مضاعف شده و زندگی را برای مردم بیش‌ از پیش سخت نموده است.
حسن‌زاده با تاکید بر اینکه بیش از پنجاه درصد مردم کیش، امکان تهیه مسکن مناسب ندارند و اگر کمک‌های حمایتی که عده‌ی معدودی را شامل می‌شود، درنظر نگیریم این آمار افزایش می‌یابد.

کمبود زمین در کیش نداریم سازمان مسکن مردم را تامین کند
وی ساخت مسکن‌هایی مناسب را از راهکارهای رفع این معضل عنوان کرد و گفت: فارغ از بحث‌های فنی که در تخصص ما نیست، آنچه محرز است وجود زمین کافی و شرایط آسان اعطای مجوز است که می‌تواند درنهایت به بهره‌مندی قشر ضعیف از مسکن مناسب منجر شود.
خطیب جمعه کیش تصریح کرد: این که از طرفی ادعا کنیم ما مستقل از سرزمین اصلی هستیم و به پروژه‌هایی مثل مسکن مهر پشت کنیم، اما از طرف دیگر خودمان هیچ خدمت شایانی به مردم نکنیم، باعث تعارض می‌شود و به خروجی ِ هیچ! مینجامد.
وی با تاکید بر اینکه خدمات حمایتی در کیش، محدود به کارمندان سازمان می‌باشد و مردم عادی از هیچ حمایتی برخوردار نیستند، گفت: می‌توان همان پروژه مسکن مهر را با شکلی مناسب‌تر و شایسته کیش، ارائه داد.
حجه‌الاسلام حسن‌زاده تصریح کرد: مسائل فنی و انتخاب و پیشنهاد راهکار، تخصص و مسئولیت ما نیست اما آنچه مسلم و مطالبه‌ی جدی ما می‌باشد این است که مردم مشکل جدی تهیه مسکن دارند و باید رفع شود، کما اینکه در حوزه زمین، هیچ کمبودی حس نمی‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید شرایطی فراهم شود تا همه‌ی مردم از آن منتفع شوند، ادامه داد: افرادی که سالهاست در کیش اقامت دارند و در اینجا ماندگار شده‌اند، حق دارند که از حمایت‌هایی جهت تهیه مسکن برخوردار شوند تا پس از سال‌ها سکونت در جزیره، ناچار به بازگشت به شهرهای خود آن هم با دست خالی نشوند، و این یک وظیفه‌ی حاکمیتی است که باید زودتر به نتیجه برسد و به دولت‌های بعدی محول نشود. وی مطالعات کاربردی در زمینه حل مشکلات اقتصادی خصوصا مسکن را بسیار مهم قلمداد کرد.
حسن‌زاده با اشاره به شرایط کرونا و فشارهایی که به مردم، خصوصا قشر ضعیف تحمیل شد، تصریح کرد: با اعلام وضعیت قرمز در استان هرمزگان توسط وزارت بهداشت، الویت همه‌ی دستگاه‌ها باید حفظ جان مردم باشد و هرچیزی که به این مقوله بیانجامد باید انجام شود. وی افزود: اگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کافی و امکان‌پذیر بود که هیچ، اگرنه باید حفظ جان مردم را بر کار اولویت داد و مسئولین باید در جهت رسیدن به کمترین آسیب جانی مردم، برنامه‌ریزی کنند.
خطیب جمعه کیش تصریح کرد: مردم باید از رهبری خوش‌فهم و به‌روز که مطیع عقل و تخصص و شرع می‌باشد، تاسی کنند و همان‌ طور که ایشان امر به اطاعت از متخصصین مومن کردند، مردم هم از این حوزه تبعیت کنند. وی با اشاره به تعطیلی مساجد و نمازجمعه در ابتدای همه‌ی اماکن و حوزه‌ها و پیشرو بودن مومنین در اطاعت از دستورالعمل‌های شورای سلامت، گفت: ما برای شروع دوباره نماز جمعه هم فقط مطیع شورای سلامت بودیم. حسن‌زاده ادامه داد: هواپیمایی و فرودگاه، سواحل و رستوران‌ها از جمله اماکنی هستند که در انتقال و گسترش این ویروس، بسیار نقش دارند و باید کنترل شوند.
وی تصریح کرد: در صورت تصمیم شورای سلامت بر تعطیلی مجدد اماکن مذهبی، مساجد و نمازجمعه، ما آمادگی کامل برای تبعیت از دستورالعمل‌های آن را داریم و قطعا نماز را تعطیل خواهیم کرد، چرا که عبادات نیز در جهت حفظ جان مردم هستند.
حجه‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره به انتصاب جدید سازمان منطقه آزاد کیش و حواشی آن، ضمن تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در جوانگرایی، گفت: معنای جوانگرایی، کنار رفتن افراد باتجربه نیست، و جوانان پر انرژی می‌توانند بسیار موثر ظاهر شوند، اما جوانی که هم متخصص باشد و هم مومن، و هیچ عقل سلیمی جز این را نمی‌پسندند.
وی افزود: نکته‌ای که بارها به دوستان تذکر داده شده این است که جابه‌جایی‌های مکرر، ثبات مدیریتی را متزلزل می‌کند و درنهایت باعث عدم انجام کار درست می‌شود و اگر نیرویی در حوزه خود، درست عمل کرد جابه‌ جا نشود و اگر در حوزه‌ای نیز نیروی مفید وجود نداشت، حوزه

‌های دیگر نیز با از دست دادن نیروی خوب خود و انتقال به آن حوزه‌ها تضعیف نگردد.
حسن‌زاده با تاکید بر حق و توقع مردم بومی و کیشوند، گفت: حدالامکان باید از نیروهای داخلی استفاده کرد تا هم هزینه‌های سازمان مدیریت شود و هم از بومیان متخصص بهره گرفته شود. لذا ضمن حفظ ثبات مدیریتی، امیدواریم از نیروهای کیشوند بیشتر و بهتر استفاده شود.
حجه‌الاسلام حسن‌زاده رعایت تقوای قلم را از اولویت‌های اصحاب رسانه برشمرد و تصریح کرد: حفظ آبروی مردم، مصالح نظام و در یک جمله تقوای نوشتاری، از وظایف اهل رسانه می‌باشد و قطعا در میزان تاثیر خبر نیز فایده‌بخش خواهد بود و هیچ‌کس هم توان مبارزه با نوشته‌ای که بر اساس حق و رعایت تقوا تنظیم شده باشد، ندارد. وی تقوای نوشتاری را در آنچه که دین اجازه‌ی نوشتنش را می‌دهد تعریف کرد.
حسن‌زاده در پایان با اشاره به مدیرانی که وارد جزیره می‌شوند و گاهی بی هیچ خروجی مثبتی، بعد از دریافت امکانات زیاد، جزیره را ترک می‌کنند، گفت: افرادی که به جزیره می‌آیند اگر تشخیص بدهند ماندنشان بیهوده است، باید جزیره را ترک کنند ولی اگر مفید بودند و ماندند نیز، تنها در حد معمول از امکانات و بیت‌المال بهره‌برداری کنند و نگاهشان، خدمت باشد و تامین منافع ملی،
نه طعمه قرار دادن اموال بیت المال جهت سی سال اندوخته با یک سال کار .!! در این بین تشخیص اینکه فرد این قدرت را دارد و یا خیر برعهده خود افراد است و نهادهای نظارتی است که باید ناظرینی عادل و پاک دست و متدین بر امور نظارت بکنند.
حسن زاده در پایان نظارت ناکافی مراجع ذیصلاح در انتخاب افراد و نحوه انجام هر عملیات در حوزه فعالیتی را مهمترین و اصلی ترین مشکل در خروجی ناکافی و موفق پروژه ها عنوان کرد .

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار