مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت که انتخابات خانه مطبوعات استان برای تعیین اعضای هیات رییسه این خانه ۲۷ خرداد ماه جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱ 14 June 2020

عباس زارع روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری تعداد اعضای خانه مطبوعات استان مازندران را ۵۳۰ نفر اعلام کرد و افزود : ۵۲۶ نفر از این افراد عضو اصلی و ۲۴ نفر نیز عضو افتخاری محسوب می شوند.

وی با اعلام این که برای انتخاب هیات رییسه خانه مطبوعات مازندران ۳۳ نفر ثبت نام کردند ، گفت که ۱۰ نفر از این داوطلبان برای نمایندگی مدیران مسوول ، ۹ نفر برای نمایندگی خبرنگاران ، سه نفر نمایندگی روزنامه های سراسری ، سه نفر برای نمایندگی سرپرستی خبرگزاری ها و هشت نفر هم برای نمایندگی بازرسی خانه مطبوعات نام نویسی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت : انتخابات خانه مطبوعات به صورت مجازی و از ساعت ۲۱ تا ۲۴ به مدت سه ساعت برگزار می شود.
زراع از خبرنگاران عضو خانه مطبوعات استان خواست تا با شرکت در انتخابات و گزیینش افراد شایسته نظر خود را در باره ترکیب هیات رییسه خانه اعمال کنند.

وی گفت : افرادی که به عنوان نمایندگان خبرنگاران ، نماینده روزنامه های سراسری ، بازرس و یک هر یک از بخش های دیگر نامزد شدند، طبق قانون صلاحیت سنجی شده اند و شایستگی لازم را دارند.

زارع یکی از موارد اصلی برای تایید صلاحیت را ارایه گواهینامه عدم سوء پیشینه بیان کرد و افزود : البته پرونده برخی از این ۳۳ نفری که ثبت نام کردند ناقص است و در صورتی که مدارک لازم را ارایه ندهند ، قطعا از فهرست داوطلبان حذف می شوند.
مازندران بر اساس آمار معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۳۱۱ رسانه ثبت شده، هشتمین استان کشور از نظر تعداد رسانه‌هاست، اما از نظر تعداد روزنامه‌ ها، با ۱۶ عنوان پس از تهران و خوزستان، سومین رتبه کشور را دارد.
در حال حاضر ۵۲ هفته ‌نامه، ۲۵ دوهفته ‌نامه، ۳۰ ماهنامه، ۳ دو ماهنامه، ۳۶ فصل نامه و ۸ دوفصل نامه در مازندران مجوز فعالیت دارند. در مجموع تعداد رسانه‌ های چاپی استان ۱۶۹ عنوان است.

همچنین ۱۲۰ رسانه الکترونیک برخط و ۲۱ رسانه الکترونیک غیر برخط نیز در مازندران مجوز فعالیت دارند که در مجموع ۳۱۱ رسانه‌ ثبت شده استان را تشکیل می‌ دهند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار