تعداد 13 نفر از نمایندگان از نمایندگان به رئیس‌جمهور به خاطر عدم اقدام دولت در کاهش شکاف طبقاتی و فقر با توجه به افزایش روند ضریب جینی تذکر دادند.
کد خبر: ۸۶۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 23 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» تذکرات کتبی نمایندگان به مسؤولان اجرایی کشور در نشست علنی مجلس از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است.

 احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تدوین برنامه جامع و عملیاتی برای مقابله با بی‌حجابی بر اساس اصول سوم و 21 قانون اساسی شد و نیز در تذکری دیگری به وزیر ارشاد خواستار رسیدگی به وضعیت اقتصادی و بیمه هنرمندان آسیب‌دیده از کرونا شد.

 علی علیزاده و روح‌الله متفکرآزاد نمایندگان مراغه و تبریز در تذکری به وزیر کشور خواستار لزوم پاسخگویی وزیر کشور ترکیه به خاطر اظهاراتش مبنی بر حضور تروریست‌های تجزیه‌طلب در ایران شدند.

 حسین رئیسی نماینده مردم میناب در تذکری به وزیر بهداشت خواستار اقدام لازم برای کنترل کرونا و تأمین تجهیزات و نیروی انسانی در بیمارستان این شهر شد.

 علی  علیزاده نماینده مردم مراغه به وزرای کشور و اطلاعات لزوم ارائه گزارش وزارت کشور و نهادهای امنیتی درباره آتش‌سوزی در مناطق و حوزه‌های مختلف به مجلس و مردم را متذکر شد.

 محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک  به وزیر آموزش و پرورش به خاطر عدم اجرای مصوبه رتبه‌بندی معلمان تذکر داد و به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لزوم توجه به مشکلات معیشتی کارگران ساختمانی و کارگران روزمزد فاقد درآمد در زمان کرونا را متذکر شد. 

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان به وزیر آموزش و پرورش لزوم استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی را متذکر شد.

 محمد علیپور نماینده مردم ماکو در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار تسریع در ابطال دستورالعمل مغایر با قانون معاون اول رئیس‌جمهور برای محدود کردن مناطق آزاد کشور شد.

 غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در تذکری به وزیر بهداشت خواستار رسیدگی به وضعیت اخراج پرستاران و کارکنان استخدام شده در دوران کرونا شد.

 سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و جلوگیری از فراهم شدن زمینه فرار سرمایه‌گذاران به خارج از کشور شد.

 محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد به همراه 12 نفر دیگر از نمایندگان  به رئیس‌جمهور به خاطر عدم اقدام دولت در کاهش شکاف طبقاتی و فقر با توجه به افزایش روند ضریب جینی تذکر دادند.

 مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس به وزیر اقتصاد درباره علل تعلل بانک‌ها در اجرای قانون تسهیل تسویه بدهی شبکه بانکی برای تولیدکنندگان تذکر داد.

 مهدی عسگری نماینده مردم کرج به وزیر آموزش و پرورش لزوم اجرای قوانین خدمات کشوری و تعیین تکلیف معیشتی فرهنگیان را متذکر شد.

 احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد به رئیس‌جمهور به علت عدم تأمین اعتبارات صدا و سیما در اجاره ماهواره‌های مورد نیاز برای پوشش شبکه‌های برون‌مرزی تذکر داد.

 حبیب‌الله ده‌مرده نماینده مردم زابل به وزیر آموزش و پرورش درباره برای حل مشکلات بازنشستگان،‌خرید خدمتی‌ها و نهضتی‌ها تذکر داد.

 حسینعلی حاجی‌دلیگانی‌نماینده مردم شاهین‌شهر به وزیر اقتصاد لزوم صیانت از سرمایه‌های انسانی و پولی کشور و استفاده از امکانات زیرساخت‌های شعب ملکی مؤسسات اعتباری منحل شده را متذکر شد.

 ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در تذکری به رئیس‌جمهور و وزیر امور اقتصاد خواستار بازنگری در محاسبه ارزش سهام مؤسسه مالی و اعتباری مهر اقتصاد در ادغام با بانک سپه و لزوم حذف هزینه‌های غیرضروری دولت در راستای افزایش حقوق و مساعدت‌های مالی به اقشار آسیب‌پذیر شد.

 احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در تذکری به وزیر بهداشت خواستار تسریع در حل مشکل کمبود داروهای بیماران خاص به ویژه انسولین شد.

حسین محمدصالحی نماینده مردم فریدن در تذکری به وزیر دادگستری خواستار پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان زندان‌ها شد.

 محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک به وزیر ورزش لزوم نظارت بر جذب و بکارگیری مربیان خارجی جهت هدایت تیم‌های ملی کشور با هزینه‌های بالا از بیت‌المال را متذکر شد.

 علیرضا نظری نماینده مردم خمین به رئیس‌جمهور درباره علت صدور بخشنامه تنظیم بازار با رایگان شدن انبارداری بیش از یک ماه کالاهای اساسی که موجب رسوب کالاها و افزایش احتکار این کالاها در بنادر شده تذکر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار