مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به فعالیت خانه سلامت دختران این اداره کل گفت: از سال 96 و پس از راه اندازی این مرکز تاکنون 140دختر در معرض آسیب در این مرکز توسط بهزیستی پذیرش و ساماندهی شده است.
کد خبر: ۸۶۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 23 June 2020

 

زهرا همتی به مناسبت روز دختر با اعلام این خبر افزود: مرکز خانه سلامت دختران این اداره کل با هدف شناسایی و پذیرش دختران در معرض آسیب های اجتماعی، ارایه مداخلات تخصصی فردی و خانوادگی به دختران در معرض آسیب و حمایتهای اجتماعی از آنها تاسیس و فعالیت دارد.

وی با اشاره به پذیرش دختران در معرض آسیب در مدت سه سال فعالیت این مرکز ادامه داد: بیشترین مراجعان به این مراکز معادل 75درصد در رده سنی 16 تا 28 سال قرار داشته که عمده مشکلات این افراد اعتیاد سرپرست خانواده، خشونت های خانگی و نداشتن درآمد مناسب خانوار بوده است.

به گفته مدیر کل بهزیستی ایلام، این دختران پذیرش شده در مرکز مداخلات تخصصی مددکاری و مشاوره ای برای آگاه‌سازی و توانمندسازی را دریافت که با حمایت های مادی و معنوی تاکنون 35 نفر از این دختران در زمینه حرفه آموزی خیاطی، آرایشگری، هنرهای دستی توانمند و زمینه ادامه تحصیل این افراد نیز فراهم شده است.

وی در خصوص حمایت از خانواده های این دختران در معرض آسیب گفت: در این مرکز روزانه که بصورت بخش خصوصی با نظارت سازمان بهزیستی فعالیت دارد دوره ها و کارگاه های آموزشی آگاه سازی برای مادران این دختران در جهت حمایت عاطفی نسبت به فرزندانشان برگزار شده است.

همتی یاد آورد شد: علاوه این با خانواده درمانی، ارایه مشاوره های فردی و توانمند سازی فرد و خانواده سعی شده تا خشونت های خانگی این خانواده ها تا حد ممکن کاهش یابد.

وی همچنین به فعالیت مرکز شبانه روزی حمایت و نگهداری دختران بی پناه یا بد سرپرست اشاره کرد که در این مرکز افراد پذیرش شده تا زمان رفع مشکل مورد حمایت سازمان بهزیستی قرار خواهند گرفت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار