کد خبر: ۸۶۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰ 25 June 2020

انتخابات خانه‌های مطبوعات در استانهای کشور، همزمان و در یک روز به صورت الکترونیکی توسط خود اعضاء رای داده شد و به پایان رسید و هیأت مدیره‌های جدید خانه‌های مطبوعات استانها در کشور به مدت سه سال انتخاب شدند.
انتخابات خانه‌های مطبوعات در کشور همواره با شور و هیجان و گاهی با بی انصافی برخی از فعالین این عرصه اعم از برخی مدیران مسئول و خبرنگاران و ... که برای رسیدن به کرسی‌های خانه از هر روشی استفاده می‌کنند، برگزار می شود. در این دروه نیز در هرمزگان این مجموعه در قالب ائتلاف‌های هزار تو ظاهر شدند و حتی پای مدیر کل ارشاد در همراهی با آنها نیز در یکی از این ائتلاف‌ها به صراحت به میان کشیده شد که از سوی ارشاد تکذیبیه‌ای صادر نشد.

امضای وفاق برای ارتقاء مطبوعات هرمزگان
در استان هرمزگان عطف به سابقه این هیجانات ناصواب تا میزاستاندار نیز به میان کشیده شده است و سابقه نشان می‌دهد که برخی استانداران برای پیروزی گروه خاص مطبوعات نیز تلاشهایی داشته‌اند تا فعالین و اصحاب رسانه‌های مستقل و حرفه‌ای را از میدان به در کند، البته پیامد این نوع دخالت‌ها، سالها موجب دو دستگی در مطبوعات استان شده که تا اکنون نیز آثار آن پا برجاست.
اما در این دوره، اگر چه همان جریان سعی در کشاندن پای استانداری به انتخابات داشت، ولی به یمن درایت استاندار همتی و واکنش به موقع مدیران مربوطه خنثی شد، که جای تشکر از آن جناب و دیگر مسئولان ارجمند در استانداری دارد. این درایت ضمن اینکه انتخابات را از تعرض مسئولان یاد شده دور نگه داشت، موجب خوشحالی اصحاب رسانه نیز شد و حضور حداکثری ۹۴ درصدی اعضای خانه، اعم از فعالین فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب را در هرمزگان رقم زد و هرمزگان اولین مقام را از نظر استقبال فعالین رسانه‌های استان در کشور بدست آورد و با این تعداد حضور باب هر نوع حرف و حدیثی را در آینده بست.
این اتفاق مرحله جدیدی از امکان وفاق بین رسانه‌های هرمزگان را بوجود آورده است که باید آنرا پاس بداریم و از شرایط بوجود آمده، حداکثر استفاده را در جهت بهبودی حال رسانه‌های استان بکنیم.
تمام رسانه‌هایی که فعال هستند به همراه تیم‌های خبرنگاری و آماده‌سازی و ... باید از شرایط پیش آمده در جهت ارتقاء وضع موجود تلاش نمایند. آن دسته از نشریاتی که بنابه شرایط پیش آمده غیرفعال شده‌اند، نیز باید تلاش کنیم که به چرخه تولید باز گردند. طرح توانمندسازی باید یکی از دستاویزهای ما برای ایجاد امکان تحول در تولید و سپس توسعه مطبوعات استان باشد و همه اینها در گرو مدیران این رسانه‌هاست که توانایی افزایش مدیریت اقتصاد رسانه‌ی خود را داشته باشند.
یقین دارم اگر نگاه جمعی و همدلی، برای شنیدن حرف راست داشته باشیم و گوشمان را به سازهای ناکوک نسپاریم، خانه جدید این فرصت را برای همه اصحاب رسانه فراهم کرده است و جای پذیرفتن طرح‌های نوآورانه از همه کسانی است که عضو خانه هستند. بر پایه اساسنامه خانه، چه در هیأت مدیره باشیم و یا نباشیم، وظیفه داریم در تحقق اهداف خانه مطبوعات استان هرمزگان تلاش لازم را داشته باشیم.
با این روش در شرایط خاص اقتصادی که بشدت رسانه‌ها را هدف قرار داده است، می‌توانیم چراغ کم سوی فعالیت مطبوعات را در استان روشن نگهداریم، تا آنان که غیر از همدلی و همراهی، روش دیگری در سر دارند، حسابشان را از رسانه‌های پای کار و حرفه‌ای و این شغل شریف جدا نمایند.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار