مدیرکل استاندارد ایلام:
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۲۳ فقره بازرسی آسانسور در استان انجام شده است.
کد خبر: ۸۶۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴ 29 June 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مهناز همتی با بیان اینکه در طول این مدت نیز ۹ فقره گواهی تأییدیه ایمنی آسانسور صادر شده است، افزود: مردم باید نسبت به وضعیت ایمنی و استاندارد آسانسورهایی که استفاده می‌کنند، حساس باشند و اگر این حساسیت در جامعه در خصوص وضعیت ایمنی آسانسورها ایجاد شود، اداره کل استاندارد بهتر می‌تواند نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد ایلام افزود: مالکان می‌توانند از شرکت‌های معتبر و تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص بازرسی‌های دوره‌ای استفاده کنند.

همتی تاکید کرد: اگر آسانسور با الزامات استاندارد منطبق باشد گواهینامه یک ساله برای آن صادر می‌شود اما در صورتی که این آسانسور از تعمیر ونگهداری مناسب ماهانه برخوردار نباشد به سرعت از شرایط استاندارد خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، متاسفانه برخی تصور می‌کنند پس از صدور گواهینامه یکساله، کار تمام شده و دیگر با این آسانسور کاری ندارند، افزود: طبق قانون پس از یکسال آسانسورها باید نسبت به اخذ گواهی ادواری اقدام و در طول سال نیز الزامات و شرایط استاندارد را حفظ کنند.

همتی در پایان، از شهروندان استان خواست در صورت مشاهده آسانسور بدون تاییدیه استاندارد موارد را از طریق شماره ۵۰۰۱۱۵۱۷ اطلاع رسانی و از مشاوره کارشناسی اداره کل در خصوص نحوه شروع استانداردسازی آسانسورها برخوردار شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار