کد خبر: ۸۶۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ 29 June 2020

ترکیبات دارویی که تا به حال برای درمان کوید۱۹ استفاده شده اند و تاثیر مثبت داشته اند:

۱- استفاده از آنتی بادی مونوکلونال mavrilimumab برای درمان کوید۱۹
مرگ و میر در ۲۸ روز در گروه درمان رخ نداده و در گروه کنترل ۲۷٪ بوده ولی اختلاف معنادار نبوده است. مدت زمان لازم برای بهبودی در گروه درمان ۸ روز و در گروه کنترل ۱۹ روز بوده است که این اختلاف معنادار بوده است.

۲- داروی Anakinra منجر به افزایش بقای بیماران کوید19 و بهبود وضعیت تنفسی آنها می شود.

۳_ یک درمان ترکیبی سه گانه با interferon beta-1b می تواند مدت زمان بستری، مدت زمان لازم برای کاهش علائم و مدت زمان لازم برای منفی شدن تست nasopharyngeal swab را در بیماران کوید19 کاهش می دهد.

۴-رژیم درمانی ناپروکسن+آزیترومایسین +پردنیزولون+ کلترا در بهبود میزان اشباع اکسیژن، دما، CRP و مدت زمان بستری در بیمارستان موثرتر بوده است.

۵- کلشیسین ممکن است موجب بهبود بیماران کوید۱۹ شود. بیماران در این مطالعه از نظر بدتر شدن وضعیت بالینی (به میزان دو درجه از یک مقیاس هفت درجه ای) بررسی شده اند. این وضعیت در ۲٪ از بیماران گروه کلشیسین و ۱۴٪ از بیماران گروه بدون کلشیسین رخ داده است.

۶- استفاده از آنتی بادی مونو کلونال Tocilizumab در درمان بیماران کوید۱۹: استفاده از این دارو چه به صورت زیرجلدی و چه به صورت وریدی منجر به کاهش خطر مرگ و نیاز به تهویه مکانیکی در بیماران کوید۱۹ شده است.

۷- دگزامتازون تا یک سوم مرگ بیماران کوید۱۹ شدید را کم می کند.

۸- استفاده از هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین منجر به کاهش میزان بستری در ICU ، کاهش ریسک مرگ، کاهش میزان بستری بیش از ده روز و کاهش مدت Viral shedding شده است.

۹- رمدسیویر هم مدت زمان لازم برای درمان و هم میزان مرگ را کم می کند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار