مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در کارگروه بهبود کیفیت:
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: داشتن برنامه ریزی موثر جهت شناسایی و جذب سواد آموزان یک ضرورت است و افزایش مراکز یادگیری محلی عامل مهم در جهت ارتقای مهارت‌آموزی می باشد.
کد خبر: ۸۶۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰ 01 July 2020

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان؛ جلسه کارگروه بهبود کیفیت سواد آموزی با دستور کار ابلاغ حجم دوره های سواد آموزی در سال 99 و نحوه برگزاری امتحانات پایانی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار گردید و بر لزوم برنامه ریزی موثر جهت شناسایی و جذب سواد آموزان تاکید شد.
موسی دادی زاده در این جلسه با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی برنامه‌های سوادآموزی یکی از برنامه های مهم اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان است، گفت: جهت جذب و توسعه سواد آموزی باید برنامه ریزی دقیقی وجود داشته باشد تا افراد بیشتری شناسایی و تحت پوشش دوره های سواد آموزی قرار گیرند.
وی میزان بهره مندی مردم از حداقل سواد خواندن و نوشتن را یکی از شاخص های رشد در جامعه برشمرد و افزود: كيفيت بخشي، ايجاد انگيزه و سوق دادن سواد آموزان به سوي تحكيم سواد دركنار فراگيري مهارت هاي زندگي می تواند در جهت ارتقای فرهنگ سواد آموزی در استان موثر باشد.
دادی زاده با اشاره به اینکه افزایش مراکز یادگیری محلی در استان عامل مهمی برای ارتقای مهارت‌آموزی است، خاطر نشان ساخت: در مراکز یادگیری محلی افراد در کنار باسواد شدن ، مهارت‌های فردی و شغلی را فرا می‌گیرند و محصولات تولیدی خود را در نمایشگاه‌های این مراکز به فروش می‌رسانند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان بر استفاده از ظرفیت مدیران مدارس برای اجرایی شدن برنامه‌های سوادآموزی تاکید کرد و گفت: مدیران مدارس در پیشبرد برنامه‌های سوادآموزی نقش مهمی دارند و فعالیت آنان در جهت جذب و ریشه‌کن کردن بی‌سوادی انکار ناپذیر است.
دادی زاده ادامه داد: با توجه به اهمیت باسوادی کامل اولیای دانش آموزان به عنوان در دسترس ترین گروه هدف، شهرستان ها و مناطقی که در سال 99 به طور مستند با سوادی کامل اولیای دانش آموزان خود را اعلام کنند از سوی سازمان نهضت سواد آموزی کشور تشویق خواهند شد.
در ادامه جلسه معاون سواد آموزی آموزش و پرورش هرمزگان با ارائه گزارشی از روند فعالیت های سواد آموزی، تمرکز بر برنامه های کیفیت بخشی، مشارکت جویی و جهت دهی به فعالیت سواد آموزان، نظارت شایسته بر عملکرد آموزش دهندگان و توانمندسازی آنان و جذب کم سوادان و بی سوادان را از جمله برنامه هایی در جهت توسعه و بهبود کیفیت آموزش برشمرد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار