مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم با حضور مسئولان و اصحاب رسانه استان برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.
کد خبر: ۸۶۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۱ 02 July 2020

به گزاش تابناک قم، مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر با حضور جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه و خبرنگاران استان در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد.

احمدی امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید موسی حسینی‌کاشانی مدیر‌کل فرهنگ و شورای اسلامی استان، حجت‌الاسلام لطفی‌نیاسر مدیر‌کل صدا و سیمای استان، مهدی کبیری پور معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع)، محمد جواد محرابی معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد استان قم، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و خبرنگاران و فعالان رسانه در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم از تمثال شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.

پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان از سوی سازمان بسیج رسانه قم و با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، دبیرخانه کنگره شهدای استان و شهرداری قم برگزار شد.

در این جشنواره بیش از 100 نفر از اهالی رسانه قم در بخش های خبر، تیتر، مصاحبه، گزارش، عکس، گزارش تصویری، ژورنالیسم تلویزیونی و مستند و همچنین بخش ویژه جشنواره به رقابت پرداختند.

در بخش "خبر" مهدی جعفری رتبه نخست را به دست آورد، سید محمد عارف قافله باشی موفق به کسب رتبه دوم ومحمد شعبانی رتبه سوم را به دست آورد.

در بخش "تیتر" حسن شیخ حائری رتبه نخست را به دست آورد، جواد محمودی رتبه دوم و فاطمه عسکری نیز رتبه سوم را کسب کرد.

در بخش "عکس خبری" محسن کرمعلی رتبه نخست را به دست آورد، سجاد حیات پور رتبه دوم و حمید عابدی موفق به کسب رتبه سوم شد.

در بخش "گزارش تصویری" احمد ظهرابی رتبه نخست، ابوالفضل ماهرخ رتبه دوم و محمد رفیعی موحد رتبه سوم را به دست آورد.

در بخش "مصاحبه" محمد مهدی عنایت‌پور رتبه نخست، عبدالصاح شمس‌الهی رتبه دوم و الهام پناهی‌فر رتبه سوم را به دست آورد.

در بخش ویژه "قم سرآمد شهادت و سرافرازی" سمانه روشنایی رتبه نخست و علی شعبانی رتبه دوم را به دست آورد.

در بخش "اخلاق و فرهنگ شهروندی" یاسر بیدگلی رتبه نخست و وجیهه غلامحسین‌زاده رتبه دوم را کسب کرد.

در بخش "عفاف و حجاب و هویت شهری قم" محمد‌مهدی عنایت‌پور رتبه نخست و فاطمه آقامحمدی رتبه دوم را کسب کرد.

در بخش "گام دوم انقلاب جوان گرایی و گردش نخبگان" سمیه حاجی احمدی رتبه نخست و محبوبه آقانوری رتبه دوم را به دست آوردند.

در بخش "گزارش" سارا تقی‌زاده رتبه نخست، وجیهه غلامحسین زاده رتبه دوم و فاطمه جمال‌زاده رتبه سوم را به دست آورد.

در بخش "مستند" هیئت داوران اثری را حائر رتبه برتر ندانست، محمد حسن رضایی رتبه دوم و محسن صابری رتبه سوم را به دست آوردند.

در بخش "ژورنالیسم تلویزیونی" زهره بیادی رتبه نخست، محبوبه آقانوری رتبه دوم و حسین نبی گل رتبه سوم را کسب کرد.

فخرالدین یوسف‌پور در این مراسم با بیان این که در جشنواره ابوذر در استان قم به حول و قوه الهی با مشارکت گسترده عزیزان رسانه‌ای یک اتفاق زیبایی رقم خورده است، گفت: در حوزه داوری در دو سال گذشته توانستیم با استفاده از داوران غیر بومی و بومی چهره های جوان را وارد کنیم تا خروجی کار مطلوب باشد.

رئیس کمیته داوران جشنواره ابوذر استان قم افزود: تقدیر و تشکر داشته باشیم از داورانی که لطف کردند و در این مدت با ما همکاری خوبی داشتند؛ اما باید بدانیم که اسم این جشنواره از حضرت ابوذر به عنوان نماد حق‌طلبی گرفته شده و در این جشنواره تلاش می‌شود تا خبرنگاران و اصحاب رسانه در نقد و نظارت، اطلاع رسانی صادقانه و پیگیری مطالبات مردمی و ارتباط بین افکار خود را نشان بدهند.

وی در ادامه عنوان کرد: در شرایطی جشنواره پنجم به کار خود پایان می دهد که بارقه های امید و انگیزه برای مسیر پیش رو نمایان شده است و داوران پس از بررسی آثار بر این باور بودند که میانگین بخش کیفی آثار ارتقای خوبی داشته است و رشد جریان سازی رسانه ها در پیگیری دغدغه های انقلاب اسلامی در بخش مصاحبه و خبر و تولیدات رسانه ای از جمله شاخص های این جشنواره محسوب می‌شود.

یوسف با اشاره به این که امکان نقد بر داوری وجود دارد، گفت: تلاش بر این بوده که داوری ها درست و منطبق با اصول حرفه ای انجام بشود، به امید فردایی بهتر برای رسانه ها و مطبوعات استان قم.

وی در پایان با بیان این که داوران جشنواره در بخش گزارش انتقاداتی به آثار ارسالی داشتند، خاطرنشان کرد: سطح گزارش هایی که امسال ارسال شد نسبت به سال گذشته از نظر کیفی یک مقدار کاهش پیدا کرده و افت داشته است که این مسأله نیازمند رویکرد جدید رسانه ها در بخش گزارش نویسی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار