سی تی اسکن ریه و رادیوگرافی قفسه سینه روش تشخیصی اولیه در کودکان محسوب نمی شود. اما در کودکان با علائم متوسط تا شدید برای مونیتورینگ بیماری کاربرد دارند.
کد خبر: ۸۷۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 03 July 2020

در مقایسه با بزرگسالان ، کودکان مبتلا به کووید ۱۹ علائم خفیفتری را نشان می دهند. شایع ترین علائم در کودکان شامل احتقان و آبریزش بینی، تب ، سرفه ، گلودرد، احساس خستگی؛ تنگی نفس و اسهال است.

مانند سایر پنومونی های ویروسی در کودکان ، پارامترهای آزمایشگاهی معمولاً غیر اختصاصی هستند. با این حال ، در حالی که CBC اغلب طبیعی است ، اما در برخی موارد کووید ۱۹ کودکان ، لنفوپنی ، ترومبوسیتوپنی و نوتروپنی گزارش شده است.

توصیه در خصوص انجام تصویربرداری در کودکان مبتلا به کووید ۱۹

توصیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) برای تشخیص SARS-CoV2، سواب از نازوفارنکس و انجام تست RT-PCR می باشد.

سی تی اسکن ریه و رادیوگرافی قفسه سینه روش تشخیصی اولیه در کودکان محسوب نمی شود. اما در کودکان با علائم متوسط تا شدید برای مونیتورینگ بیماری کاربرد دارند.

براساس آخرین اطلاعات جهانی از بیماری کووید۱۹ در کودکان ، الگوریتمی طراحی شده است برای تعیین اندیکاسیون انجام سی تی اسکن و رادیوگرافی قفسه سینه در کودکان مبتلا.

در کودکان مبتلا به عفونت کووید ۱۹ مشکوک یا شناخته شده با علائم بالینی متوسط ​​تا شدید که نیاز به بستری شدن دارد (به عنوان مثال ، هیپوکسی ، تنگی نفس متوسط ​​یا شدید ، علائم بیماری سپسیس ، شوک ، عوارض قلبی و عروقی ، کاهش سطح هوشیاری) ، معمولا گرافی قفسه سینه برای ارزیابی اولیه توصیه می شود.

ممکن است نیاز به گرافی های متوالی برای بررسی وضعیت پیشرفت بیماری و میزان پاسخ به درمان باشد.

به دلیل حساسیت بالا به اشعه در کودکان ، سی تی اسکن ریه به عنوان یک آزمایش تشخیصی اولیه برای کودکان مبتلا یا مشکوک به پنومونی کووید ۱۹ توصیه نمی شود.

در الگوریتم طراحی شده نحوه بررسی سایر تشخیص‌های افتراقی پنومونی در کودکان مانند بیماریهای وراثتی ریه، دیسکرازی های خونی، بیماری‌های خودایمنی و سایر بیماریهای عفونی گنجانده شده است.

 

منبع:
https://www.medscape.com/viewarticle/933038#vp_2

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار