نمایشگاه تا هنر معاصر گنجینه آثار دریافتی موزه هنرهای معاصر است که مجسمه "فضانورد افتاده " تنها اثری است که خارج از این کره خاکی و موزه هنرهای معاصر نخستین شهر قاره آسیا است که مسیر خیال پردازی ذهن هنرمند تا آسمان روشن ماه را به نمایش گذاشته است.
کد خبر: ۸۷۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳ 03 July 2020

علیرضا روحانی در افتتاحیه "تا هنر معاصر" شامگاه دیروز پنج شنبه ۱۲ تیرماه اظهار کرد: رب قرن از تأسیس موزه هنرهای معاصر اصفهان می‌گذرد و سال‌ها بود کسانی که مدیریت این موزه را برعهده داشتند تلاش کردن تا هرروز بر گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان بیافزایند تا امروز به عنوان سرمایه فرهنگی اصفهان به شمار می‌آیند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان افزود: پیش از نوروز و شیوع ویروس کرونا قصد داشتیم این نمایشگاه را برپا کنیم که با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری نمایشگاه تا امروز به تأخیر افتاد.

وی تصریح کرد: پس از شیوع ویروس کرونا به سراغ ظرفیت‌های جدید از جمله فضای مجازی رفتیم. در معاونت فرهنگی هنری شهرداری بر تأسیس فرهنگسرای مجازی تمرکز کردیم. با تأسیس این فرهنگسرا بستری برای اصحاب فرهنگ و هنر و ادب برای عرضه آثار خودشان فراهم شد. تمرکز بر تولید محتوا در فضای مجازی و برگزاری نشست‌های مجازی با ظرفیت‌های اینستاگرام و آپارات و سایر بسترهای مجازی از جمله اقداماتی است که در حوزه معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی صورت گرفت.

روحانی ادامه داد: اگر سال‌های پایانی قرن گذشته کشور ما و بخشی از دنیا با شیوع وبا و آنفولانزای اسپانیایی پشت سر گذاشت، امروز نیز در یک مقطع تاریخی قرار داریم که استفاده از زبان هنر به صورت ویژه، اهمیت و ارزش پیدا کرده. از آنچه که امروز پست سر می‌گذاریم مانند فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دست کش برای نسل آینده به یادگار خواهد ماند.

در ادامه مهدی تمیزی مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان، اظهار کرد: موزه هنرهای معاصر از اسفندماه با شیوع ویروس کرونا تلاش کرد تا در فضای مجازی با ساخت ویدئو در حوزه زیبایی شناسی هنر و فلسفه هنر و گفت‌وگو زنده با حضور هنرمندان انجام داد.

وی افزود: نمایشگاه "تا هنر معاصر" به مناسبات ۲۵ سال تأسیس موزه هنرهای معاصر اصفهان است و منتخبی از آثار گنجینه و البته ارزشمندترین اثر اهدایی به موزه که مجسمه فضانورد افتاده است، به نمایش درآمده است. از مجسمه فضانورد ادیشن هایی تولید شده که به موزه‌های برتر دنیا اهدا می‌شوند. در ۳ اسفند ۱۳۹۷ طی پروژه‌ای به نام انسان، هنر، کهکشان و با ابتکار و تلاش مدیران شرکت‌های بین‌المللی هنر و فرهنگ یک ادیشن شماره ۰۱۷ از این مجسمه به موزه هنرهای معاصر اصفهان اهدا شد البته اصل آن در سال ۱۹۷۱ میلادی در کره ماه قرار گرفته است.

مدیر موزه هنرهای معاصر خاطر نشان کرد: قرار بر این بود در اسفند ۱۳۹۸ نمایشگاهی از آثار منتخب داشته باشیم که به علت شیوع ویروس کرونا به امروز موکول شد و حال این نمایشگاه با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برپاشده است.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار