کد خبر: ۸۷۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ 11 July 2020
 

تابناک/نماینده ولی فقیه در گیلان در این دیدار گفت : باید با اراده های آهنین ، اخلاق کریمانه و عزت نفس هوشمندانه و با برنامه برای خنثی کردن جنگ نرم دشمنان گام برداریم‌.

 
دیدار جمعی از فعالان عرصه عفاف و حجاب با آیت الله فلاحتیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار جمعی از بانوان فعال در عرصه عفاف و حجاب گفت : دشمن سرمایه گذاری بسیاری برای فروپاشی خانواده و عفاف و حجاب انجام داده است که بیشتر مخاطبان جامعه هدف، بانوان هستند.
 

آیت الله رسول فلاحتی با بیان اینکه فعالیت در عرصه عفاف و حجاب کار بزرگی است ، تصریح کرد : در دهه نخست انقلاب فعالیت ها در عرصه فرهنگی خوب بود اما در دهه دوم توجه به زیربناهای فرهنگی جامعه مغفول ماند و برخی دولتمردان در این زمینه خوب عمل نکردند.

 

وی توجه به زیربناهای فرهنگی را نیازمند جهاد عظیم دانست و گفت : همه مسئولان و مردم در عرصه فرهنگی باید پای کار بیایند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فعالیت خوب زنان و مردان مومن، نیروهای ارزشی و انقلابی در عرصه های فرهنگی در گذشته خاطرنشان کرد: از کارشناسان حوزه و دانشگاه به عنوان 2 بال فکر و اندیشه باید در عرصه حجاب و عفاف کمک گرفته شود.

 

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دشمن در عرصه عفاف و حجاب تاکنون هوشمندانه و مدبرانه کار کرده است ، خاطر نشان کرد : ما نیز باید با اراده های آهنین ، اخلاق کریمانه و عزت نفس هوشمندانه و با  برنامه برای خنثی کردن جنگ نرم دشمنان گام برداریم‌.

 

وی با تاکید بر اینکه فعالیت ها در عرصه عفاف و حجاب باید دیده شود خاطر نشان کرد کرد : ارائه برنامه های هوشمندانه و مدبرانه در عرصه عفاف و حجاب اثرگذار است ضمن اینکه همه مسئولان باید در امر عفاف و حجاب ورود کنند.

 

امام جمعه رشت، تبلیغ دین با روش مدبرانه و عاقلانه را در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب موثر دانست و تصریح کرد : رسانه ها به ویژه صدا و سیما به عنوان دانشگاه ، ابزاری مناسب برای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب است و با استفاده از ابزار هنر می تواند نقش موثری در ارتقای فرهنگی داشته باشد.

 

آیت الله فلاحتی با اشاره به پایبندی بانوان به حجاب در ادارات و ارگان های مختلف گفت : بانوان ما نشان داده اند که با پایبندی به حجاب و عفاف در نیل به اهداف و موفقیت هایشان هیچ مشکلی ندارند.

 

مسئول واحد خواهران ستاد نماز جمعه رشت نیز در این نشست با بیان اینکه تحقیقات خوبی در زمینه آسیب شناسی در حوزه عفاف و حجاب انجام شده است گفت : این تحقیقات زمانی موثر خواهد بود که کاربردی و عملی شود.

 

لعیا علی نژاد افزود : در کنار فعالیت مبلغان فرهنگی ، نظارت بر کار تولید کنندگان پوشاک زنان نیز برای جلوگیری از ناهنجاری های فرهنگی ضروری است.

 

وی  تاسیس پژوهشکده عفاف و حجاب ، برگزاری منظم جلسات راهبردی عفاف و حجاب خواستار را شد.

 

همچنین ۴ نفر از بانوان فعال در عرصه عفاف و حجاب و از اساتید حوزه و دانشگاه ضمن بیان آسیب های فرهنگی و ارائه راهکارها ، توجه جدی مسئولان را برای رفع مشکلات این عرصه خواستار شدند. 

 

در پایان این نشست از فرهاد روستایی پاکبان شهر رشت که هفته قبل هنگام کار  دختری خردسال محجبه را با دادن مبلغی تشویق کرده بود ، تجلیل شد.

 

۲۱ تیرسالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.
در این روز دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار