معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان؛
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان از كسب گواهى پايان دوره سومين پيش رويداد سلولهاي بنيادى و پزشكى بازساختى توسط 25 دانش آموز هرمزگانى خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ 12 July 2020
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان؛ محمد قویدل با اشاره به اهداف برگزاری دوره پیش رویداد سلول‌های بنیادى و پزشکى بازساختى، گفت: این پیش رویداد با اهدافی از جمله آموزش، ترویج و بومی سازی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در بین دانش آموزان، تقویت مهارت‌های کار گروهی بین دانش آموزان و فراهم سازی محتوای علمی مناسب برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های فضای مجازی و تربیت دانش آموز پژوهشگر برگزار شد.
وی اضافه کرد: این آموزش به صورت مجازى توسط قطب کشورى سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان البرز و با حضور اساتید ستاد ترویج و توسعه سلول‌های بنیادی و پزشکى بازساختى معاونت علمى و فناورى ریاست جمهورى اجرا شد.
قویدل ادامه داد: این پیش رویداد در قالب ١٠ کارگاه تخصصی (آشنایی با سلول‌های بنیادی، کار در آزمایشگاه سلول بنیادی، کار با حیوانات آزمایشگاهی، استخراج سلول بنیادی از مغز استخوان و کشت آن، پاساژ و شمارش سلول، فریز و دفریز، مهندسی بافت، کشت بافت گیاهی، مقاله نویسی وایده یابی و اخلاق درپژوهش‌های زیست پزشکی) و با حضور ٥٠٦ دانش آموز از سراسر کشور برگزار شد و تعداد ٥٩ دانش آموز هرمزگانی از مناطق مختلف با حمایت و هدایت قطب استانی (پژوهش سراى دانش آموزى ناحیه دو بندرعباس) در این پیش رویداد شرکت کردند و ۲۵ نفر موفق به کسب گواهی پایان دوره شدند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد:در آزمون پایان دوره این کارگاه دانش آموزان ناحیه یک بندرعباس (٣ نفر) و ناحیه دو بندرعباس (٥ نفر) و مناطق پارسیان (٥ نفر)، بندرلنگه (٣ نفر)، کیش (٢ نفر)، فین (١ نفر)، بندرخمیر (٢ نفر)، بستک (١ نفر)، سیریک (١ نفر)، جاسک (١ نفر) و جناح (١ نفر) موفق به کسب امتیاز لازم جهت قبولى در دوره‌ها شدند.
قویدل در پایان گفت:د انش آموزان شرکت کننده در این کارگاه‌ها، پس از گذراندن سطح پیشرفته دوره هاى تخصصى این رشته، تحت پوشش ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری قار گرفته و به مراکز پژوهشى معرفى مى شوند.

انتهای پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار