معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان از بهره‌مندی دو هزار و 26 خانواده تحت حمایت این نهاد از خدمت بیمه‌های اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ 16 July 2020

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد؛ احمد پایان، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان در این خصوص گفت: یکی از اقدامات مؤثر کمیته امداد به‌منظور رفاه خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در دوران بازنشستگی، بهره‌مندی افراد واجد شرایط از خدمت بیمه‌های اجتماعی است که بر همین اساس تاکنون تعداد دو هزار و 26 خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.
پایان، هدف از ارائه این خدمت و پرداخت حق بیمه اجتماعی خانواده‌های تحت حمایت را کمک به تأمین هزینه‌های زندگی و معیشت آنان در دوران بازنشستگی و ازکارافتادگی عنوان کرد و افزود: از مجموع کل بیمه‌شدگان تعداد یک هزار و 513 نفر از زنان سرپرست خانوار و 513 نفر نیز از مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی تحت حمایت این نهاد هستند که کمیته امداد استان هرمزگان در سه‌ماهه نخست سال جاری مبلغ 934 میلیون تومان، برای پرداخت حق بیمه اجتماعی این تعداد خانوار بیمه‌شده به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده است.
این مقام مسئول اظهار داشت: بر اساس قوانین و مقررات موجود، بانوان سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه‌های اجتماعی با حداقل سن ۵۵ سال و آقایان با حداقل سن ۶۰ سال به‌شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی و ازکارافتادگی سازمان تأمین اجتماعی استفاده نمایند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: ‌با حمایت‌های کمیته امداد استان هرمزگان و طبق قوانین و دستورالعمل های بیمه‌های اجتماعی، تاکنون تعداد 126 خانوار از بیمه‌شدگان توسط این نهاد، بازنشسته شده و از خدمات مستمری سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار