احمدرضا احسانی با بیان اینکه در حوزه سخت‌افزاری، گره تالار بزرگ شهر پس از ۱۱ سال باز می‌شود خاطرنشان کرد: موزه هنر‌های معاصر پس از هفت سال وقفه، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تأمین و تخصیص اعتبار، به دنبال افتتاح آن در سال ۹۹ هستیم.
کد خبر: ۸۷۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹ 18 July 2020
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه گره تالار بزرگ شهر پس از ۱۱ سال باز می‌شود گفت: موزه هنر‌های معاصر پس از هفت سال وقفه، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تأمین و تخصیص اعتبار، به دنبال افتتاح آن در سال ۹۹ هستیم.

به گزارش فارس، احسانی با اشاره به پتانسیل بالای فرهنگی در این استان ادامه داد: ظرفیت همدان قابل مقایسه با استان‌های دیگر نیست و ۹۸ آموزشگاه آزاد هنری، ۷۳ موسسه قرآنی و ۴۰ انجمن ادبی در همدان فعال هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه سخت‌افزاری، گره تالار بزرگ شهر پس از ۱۱ سال باز می‌شود خاطرنشان کرد: موزه هنر‌های معاصر پس از هفت سال وقفه، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تأمین و تخصیص اعتبار، به دنبال افتتاح آن در سال ۹۹ هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: مجتمع فرهنگی هنری شهید مظاهری نیاز به اعتبار برای گشایش دارد و مجتمع فرهنگی هنری فامنین پس از چند سال نیاز به حمایت برای بازگشایی دارد که امسال با هماهنگی فرماندار و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان اعتبار مناسبی تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه استاندار همدان نگاه حمایتی از فرهنگ و هنر دارد و همواره یاور این حوزه بوده است یادآور شد: در بخش پایین‌دست با مشکل روبه‌رو هستیم و نیاز به حمایت داریم.

احسانی با تاکید به اینکه با وجود سیاست مدیران استان و نمایندگان مجلس هنوز هم برای توسعه و پیشرفت استان مشکلات قابل توجهی داریم اظهار کرد: تنگ‌نظری‌ها و ایجاد موانع متعدد توسط برخی کارشناسان در استان موجب شده مسیر سرمایه‌گذاری و توسعه در استان صعب‌العبور و دشوار شود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از مجموعه‌های فرهنگی و هنری مطالبه اصلی فعالان این حوزه است خاطرنشان کرد: صنوف و انجمن‌های فرهنگی و هنری در شرایط کنونی آسیب دیده‌اند و نیاز به کمک دارند؛ ما امروز شرمنده اصحاب فرهنگ و هنر استان هستیم و دستمان خالی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به دغدغه‌های این روز‌های اهالی فرهنگ و هنر اظهار کرد: حال فرهنگ و هنر استان خوب نیست و فشار مضاعفی بر گلوی فرهنگ استان وارد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار