مدیر کل استاندارد ایلام با تاکید بر جایگاه استانداردسازی در تحقق جهش تولید، گفت: در سه ماهه نخست امسال 419 فقره بازرسی در استان انجام شده است.
کد خبر: ۸۷۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 19 July 2020

 به گزارش تابناک ایلا؛مهناز همتی اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال 419 فقره بازرسی، شامل تعداد 58 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و آسانسور و 361 مورد بازرسی از مراکز عرضه و همچنین آزمون 33 نمونه از واحدهای تولیدی، توسط کارشناسان این اداره کل انجام شد.

وی گفت:  در بازرسی از واحدهای تولیدی بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

مدیرکل استاندارد ایلام هدف از نمونه‌برداری و آزمون کالاهای تولیدی را انطباق آن‌ها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی دانست و تصریح کرد: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

همتی گفت:  در سال جهش تولید، با راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و حمایت از تولیدات استاندارد و با کیفیت استان دریچه‌ای به سوی اقتصاد پویا باز می‌شود و استاندارد ایلام همگام با سیاست‌های رونق و جهش تولید با ارائه مشاوره های فنی و توجیه الزامات استاندارد، در صدد ارتقاء کیفیت و جهش در تولیدات استان است.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از تولیدات استاندارد و با کیفیت استان، کارشناسان استاندارد ایلام به اولین و تنها واحد تولید کننده فنر تخت مورد مصرف در وسایل نقلیه در ایلام مراجعه و راهنمایی و مشاوره های لازم برای اخذ پروانه استاندارد به واحد تولیدی ارائه و از تمامی  تجهیزات خطوط تولید، مکان و تجهیزات آزمایشگاهی، انبارها و ... واحد تولیدی بازرسی کرده‌اند.

مدیرکل استاندارد ایلام با بیان اینکه پس از احراز و تامین شرایط اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط واحد تولیدی،  پروانه مذکور برای این واحد تولیدی صادر خواهد شد، گفت: تمام تلاش ما این است که در سال جهش تولید، شاهد رونق و تسریع در تولیدات با کیفیت استان باشیم./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار