با دستور رییس جمهوری :
سه پروژه تامین آب و ساماندهی رودخانه های هرمزگان امروز پنجشنبه ۲۶ تیرماه در قالب پویش هر هفته الف- ب- ایران با دستور رییس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس به بهره داری رسید.
کد خبر: ۸۷۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 16 July 2020

به گزارش «تابناک»؛ معاون آب و آبفا وزارت نیرو در مراسم بهره برداری از این طرح ها اظهار داشت: این سه طرح شامل سامانه نمک‌زدایی (آب شیرین‌کن) بندرعباس، طرح تامین و انتقال آب به شبکه گلخانه «شمیل» و سه هزار هکتار از شبکه دشت «میناب» و شبکه ۵۰۰ هکتاری گلخانه شمیل و نیز طرح تامین و انتقال آب شهرک صنعتی میناب(فیروز) است.

قاسم تقی زاده خامسی بیان داشت: هزینه اجرای این پروژه ها رقمی بیش از چهار هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال بوده که چهار هزار میلیارد آن توسط بخش خصوصی برای اجرای سامانه نمک زدایی (آب شیرین کن بندرعباس) تامین و مابقی نیز از محل منابع دولتی هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه نمک زدایی (آب شیرین‌کن) بندرعباس به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب با هدف تامین کمبود آب شهرستان بندرعباس اجرا شده که ۹۰ هزار نفر را در شهرستان‌های خمیر و بندرعباس زیر پوشش قرار می‌دهد.

این مقام مسوول ادامه داد: طرح تامین و انتقال آب به شبکه گلخانه شمیل و سه هزار هکتار از شبکه دشت میناب و شبکه ۵۰۰ هکتاری گلخانه شمیل با احداث ۷ کیلومتر خط لوله فولادی به قطر ۹۰۰ میلی‌متر، ۵۲ دستگاه حوضچه شیرآلات آب و تهیه و اجرای ۵ کیلومتر لوله پلی‌اتیلن با سرمایه‌گذاری ۳۴۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

خامسی تصریح کرد: طرح تامین و انتقال آب شهرک صنعتی میناب (فیروز) هم با هدف تامین آب مصرفی شهرک صنعتی تیرور از خط دوم انتقال آب میناب به بندرعباس با ۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دولتی اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

امروز ۲۶ تیرماه و در قالب پویش هر هفته- الف - ب ایران ۲۷ هزار میلیارد ریال طرح آب و برق با حضور حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در استان هرمزگان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار