واکنش رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس به اتفاقات اخیر شهرداری:
آقای شهردار! خبر دستگیری مدیران ارشد شهرداری را شنیده اید؟آیا ایشان را با اراده ی خود منصوب کردید؟ یا دیگری از بیرون شهرداری چنین خبطی را بر شما تحمیل و بر بقای آنها اصرار نموده است؟ آیا گمان نمی‌کنید باید با سری افکنده و چشمانی خجل از مردم نجیب بندرعباس عذرخواهی کنید و غده‌های خفه کننده فساد رسیده به حلقوم شهرداری را با دست خود بیرون بکشید؟
کد خبر: ۸۸۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ 27 July 2020

به گزارش «تابناک»؛ فاطمه جراره، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای این شهر به اتفاقات اخیر در شهرداری اشاره کرد و گفت: اوضاع اسفناک امروز شهر و شهرداری بندرعباس نتیجه لجاجت و پافشاری بر تصمیمات نادرست و انتصابات ناصواب و نشنیدن خیرخواهی آشکار و پنهان مشفقان دلسوز بوده است؟ ومردم تحمل شنیدن اتهام فساد در سطوح بالای شهرداری را ندارند.
که به دلیل اهمیت مطالب متن کامل نطق در اینجا منعکس می گردد:

مردم تحمل شنیدن اتهام فساد در سطوح بالای شهرداری را ندارند/ دستگاه قضا تا رسیدن به سرمنشاء فساد کار را ادامه دهد و از نعره ها نهراسد

بسمه تعالی
این روزها خبرهای جانفشانی‌ کادر درمان از یک سو و فشارهای سنگین اقتصادی تحمیل شده بر خانوارهای ایرانی از سوی دیگر بعضی را به خطا نیاندازد که حنجره های پاک دیگر رمقی برای افشای موریانه‌های فساد و لانه‌های تباهی ندارند.

آنان که خنجر‌های طمع را از پشت و پهلو در پیکر مردم مظلوم بندرعباس فرو می‌کنند بدانند، نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر بندرعباس تا آخرین نفس در مقابل وجود بی مقدار همه آنها خواهند ایستاد و نخواهند گذاشت بیش از این منافع مردم خرج مطامع ننگین آقایان و آقازادگان شود.
سخنی با جناب امینی زاده
آقای شهردار! خبر دستگیری مدیران ارشد شهرداری را شنیده اید؟
آیا ایشان را با اراده ی خود منصوب کردید؟ یا دیگری از بیرون شهرداری چنین خبطی را بر شما تحمیل و بر بقای آنها اصرار نموده است؟
آیا گمان نمی‌کنید باید با سری افکنده و چشمانی خجل از مردم نجیب بندرعباس عذرخواهی کنید و غده‌های خفه کننده فساد رسیده به حلقوم شهرداری را با دست خود بیرون بکشید؟
آقای شهردار! جز این است که اوضاع اسفناک امروز شهر و شهرداری بندرعباس نتیجه لجاجت و پافشاری بر تصمیمات نادرست و انتصابات ناصواب و نشنیدن خیرخواهی آشکار و پنهان مشفقان دلسوز بوده است؟

پاسخ خود در آن روز که تذکرنامه سازمان بازرسی در باب ورود مدیران شهرداری به کارهایی که نباید، در همین صحن شورا خوانده شد را بخاطر دارید؟
آقای شهردار! مردم از منتخبان خود می‌پرسند که مگر شهرداری بندرعباس چند منطقه دارد که کشف فسادِ مدیریت ارشد در دو منطقه توسط دستگاه‌های ذی ربط، منجر به تغییرات گسترده شده‌است؟
آقای امینی زاده! اگر در جریان تخلفات بوده اید وااسفا! اگر در جریان نبوده اید وامصیبتا!!
و اگر در جریان بوده‌اید و تمایل به برخورد داشته‌اید اما دیگری به شما اجازه اقدام نمی‌داده که که وااسفا و وامصیبتا!!
انگیزه‌های پرسنل توانمند و با تجربه شهرداری را با وارد کردن مدیرانی کشتید که چنین تباهی‌هایی را آفریده‌اند و اکنون در شهرداری این پرسش شنیده می‌شود که اگر هدف، رسیدن به چنین نتیجه‌ای بود چه نیازی به آوردن مدیر از جای دیگر؟ این سطح از خرابکاری را که همه می‌توانند!

سخنی با دستگاه و ضابطین محترم قضایی :
رئیس محترم کل دادگستری استان هرمزگان! جناب آقای دادستان! دستگاه‌های محترم نظارت!
اکنون که همت گمارده‌اید و پیگیری و نظارت‌هایتان را با دقت بیشتر و فاصله نزدیک‌تر از درون شهرداری انجام می‌دهید امید است که طبق آیه ۱۲ سوره مبارکه توبه سرمنشأ و رأس فساد را پیدا و با آن برخورد جدی و شدید کنید.
گمان نکنید اینان که هم اکنون متهم هستند، حلقه انتهای فسادند، که این برداشت فقط به تغییر مهره‌ها و نه تغییر روشها خواهد انجامید.
رهبر معظم انقلاب فرمودند که مبارزه با فساد، فریادها و نعره ها در پیش دارد. نه از سِمت کسی بهراسید و نه از نعره هایی که به گوشتان می رسد.
بزرگواران! در مبارزه با فساد، حتی اینکه پدر کسی بار انقلاب را به دوش می‌کشیده شما را نفریبد که پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد.
اینکه کسی شغلش پیشگیری از فساد در یک دستگاه است شما را نفریبد که بسا گرگ‌هایی در لباس چوپانند!

سخنی با مدیران شهرداری:
مدیران عزیز و همکارانم در شهرداری، در پاکدستی و سلامت اغلب شما شکی نیست اما خطاب به آن معدود افرادی که خود را در بین پاکان پنهان نموده‌اند با جدیت می‌گویم که تا فرصت دارید این رویه را تغییر دهید و سرنوشت دستگیرشدگان در چنگال قانون را مایه عبرت کنید و ببینید چگونه کارفرمایان فساد به سادگی از آنان برائت جستند و دامن خود را از آن لجنزار بیرون کشیدند و عمل آنان را اقدامی «خودسرانه» نامگذاری کردند.

همکاران عزیز در شورای اسلامی شهر بندرعباس! منتخبان مردم شریف بندرعباس!

فرصت‌ها زودتر از حرکت ابرها می گذرد و ما علاوه بر پیشگاه مردم، بزودی در پیشگاه خداوند، پاسخگو و حاضر خواهیم بود. ما می‌توانیم دست در دست هم بنیاد فساد را بکنیم و ریشه آن را بخشکانیم.
از اختیاراتی که قانون در پیش پای ما و اعتمادی که ملت در پس ما قرار داده‌اند نهایت بهره را ببریم و باری که پذیرش این مسئولیت بر دوشمان گذاشته است را به منزل مقصود برسانیم.

وضعیت امروز شهرداری برازنده بندرعباس نیست!
حقوق و بیمه طیف زیادی از کارمندان و کارگران عقب مانده است
کوهی از تعهدات بر زمین مانده
بازپرداخت مطالبات پیمانکاران با تبعیض‌های شرم‌آور انجام می‌شود
و موضوعات فراوان دیگری اداره شهر را به ابتذال کشانده که می‌دانید و می‌دانیم.
نگاه مردم به همت ماست
و خرّم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد...

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار