کد خبر: ۸۸۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ 31 July 2020

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز : هنرمندان متضرر از کرونا وام دریافت می‌کنند

تابناک/رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: هنرمندان و صاحبان مشاغل فرهنگی شهرستان که به واسطه شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، از وام با شرایط مناسب برخوردار می‌شوند که تاکنون متقاضیان ۹ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شدند.

حسن زارعیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اطلاع‌رسانی به هنرمندان و مشاغل فرهنگی و هنری شهرستان، تعدادی از صاحبان آنها که تاکنون در سامانه ثبت‌نام کرده اند مورد تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: برای جبران خسارت وارد شده به فعالان فرهنگی و هنری فعال در شرایط کرونایی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های ملت،  ملی و صادرات معرفی شدند که به ترتیب پرونده ها بررسی و اقدام می‌شود.

این مسوول همچنین به اهمیت حمایت از  هنرمندان برای بیمه و استفاده از تسهیلات مختلف توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۶ نفر از افراد واجدشرایط در رشته‌های قرانی، هنرهای نمایش و موسیقی تحت پوشش طرح قرار گرفتند.

زارعیان اظهار کرد: با پیگیری به عمل آمده  ۲۲ نفر از تعزیه‌خوانان با ارایه سابقه فعالیت و تشکیل پرونده به عضویت صندوق حمایت از هنرمندان وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خواهند آمد.

وی گفت: این افراد از مزایای صندوق از جمله استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی، استفاده از وام و تسهیلات صندوق ، صدور کارت هنرمندان ،پرداخت مستمری بهره‌مند می‌شوند. 
 
این مسوول افزود: ۱۰ گروه تعزیه خوانی در منطقه فعالیت دارد  که در ایام محرم   و مناسبت‌های دیگر مذهبی نسبت به ایفای نقش و برگزاری مجالس مختلف اقدام می‌کنند .

مهریز ۱۰ انجمن فرهنگی هنری با عضویت یک هزار نفر دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ( پنجنشبه ) گفته بود که تاکنون ۳۰۱ هزار و ۵۳۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۲۲۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۵۶۹ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۹ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ شناسایی شدند که  یک هزار و ۵۸۸ نفر آنها بستری شدند.

وی گفت: تاکنون ۲۶۱ هزار و ۲۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و چهار هزار و ۴۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون ۲ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۸۰۴ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین شرایط بهداشتی در استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم به حالت  هشدار رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار