مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: سینماهای استان از ابتدای اسفندماه ۹۸ تعطیل شدند و این چهارماه با ضرر بسیار هنگفتی مواجه شدند که در تاریخ سینمایی کشور بی‌‌سابقه است.
کد خبر: ۸۸۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ 04 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،محمدجواد کنجوری، با اشاره به وضعیت سینماهای استان اظهار داشت: اوایل تیرماه سینماها با حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت بازگشایی شدند، ولی باتوجه به عدم حمایت‌های مسئولان و دولت سینماها کماکان در ضرر هستند که این رقم تاکنون بالغ بر چند میلیارد شده است.

وی افزود: اگر فضاهای جانبی اعم از بوفه، کافی‌شاپ و... را در نظر بگیریم بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به سینماهای استان ضرر وارد شده است.

متولیان فرهنگی استان، تکلیف کارگران خدماتی سینما و خانواده‌‌های دیگر کارکنان حوزه سینما در این چهار ماهی که سینماها تعطیل شده‌اند و الان هم با رکود مواجه است، چه خواهد شد؟

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: متاسفانه از سوی دولت و مسئولان استانی هیچگونه حمایتی از سینماها نشده و هیچ یک از مسئولان نهادهای فرهنگی کرمانشاه احوالی از سینما نمی‌گیرد و این خود یک فاجعه است.

تهدید تعدیل و بیکاری در انتظار سینماهای کرمانشاه

وی ادامه داد: در این چهار ماه که سینماها تعطیل شدند هیچ یک از پرسنل را تعدیل نکردیم و تمام پرسنل ما حقوق و مزایای خود را دریافت کردند، اما حال دیگر توان مالی این موضوع را نداریم و به ناچار ممکن است این تعدیل و بیکاری رخ دهد.

کنجوری افزود: سوال من از متولیان فرهنگی استان این است که تکلیف کارگران خدماتی سینما و خانواده‌ های دیگر کارکنان حوزه سینما در این مدت چه خواهد شد؟

وی با اشاره به جایگاه و نسبت سینما با مسأله کرونا و خیزش دوباره آن بیان کرد: بخشی از خیزش دوباره کرونا به رفتارهای پرخطر مردم در ابتدای تیرماه مربوط می‌شود که همزمان بود با از سرگیری برخی از مشاغل و فعالیت‌ها و در آن دوره سینماها بسته بودند و در افزایش این خطر هیچ نقشی نداشتند.

عدم اکران فیلم مناسب از دیگر عوامل رکود سینماست

کنجوری گفت: سینماها با دقیق‌ترین پروتکل‌های بهداشتی تنظیف می‌شوند و محل امنی برای سلامت همشهریان هستند، اما طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت نقش سینماها در گسترش کرونا تنها ۰.۰۹ درصد است‌.

وی گفت: عدم اکران فیلم مناسب از دیگر عوامل رکود سینماست به گونه‌ای که باتوجه به جو‌ روانی که در کشور حاکم شده سرمایه‌گذار حاضر به اکران فیلم خود در این شرایط نیست و این به رکود می‌افزاید، البته عدم حمایت رسانه و صداوسیما در تبلیغات نیز واقعا تاثیر و نقش مهمی دارد به طوری که خیلی از مردم از بازگشایی سینماها بی‌خبر هستند‌‌.

کنجوری در پایان به طرح توسعه سینماها نیز اشاره کرد و گفت: سینما آزادی کرمانشاه به پردیس سه سالنه تبدیل شده و عملیات احداث پردیس پیروزی این شهر در دست بررسی است، اما همانطور که بیان شد مسئولان استانی هیچگونه عزمی در گسترش فضاهای سینمایی در استان ندارند و تمام این موارد تاکنون با حمایت موسسه بهمن سبز و سرمایه گذار بخش خصوصی رخ داده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار