معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه وضعیت فارس از قرمز به هشدار (زرد) تبدیل شده، گفت: ملاک اصلی در تعیین رنگ بندی شهرستان‌ها و استان‌ها تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌هاست، این شاخص نشان می‌دهد که آیا سیستم درمانی برای پاسخگویی در این بخش پویایی لازم را دارد یا ندارد.
کد خبر: ۸۸۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰ 04 August 2020

به گزارش تابناک فارس: همتی با بیان اینکه طی ٢۴ ساعت گذشته ٣٧٢ مورد ابتلای مثبت به این بیماری در استان گزارش شده که نسبت به روزهای گذشته کاهش قابل توجهی داشته است، افزود: همچنین در ٢۴ ساعت گذشته ١٣ نفر از هم استانی‌ها به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعداد افراد بستری را ٩١١ نفر اعلام و خاطرنشان کرد که از این تعداد ١٠١ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.


همتی همچنین با بیان اینکه وضعیت فارس از قرمز به هشدار (زرد) تبدیل شده، گفت: ملاک اصلی در تعیین رنگ بندی شهرستان‌ها و استان‌ها تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌هاست، این شاخص نشان می‌دهد که آیا سیستم درمانی برای پاسخگویی در این بخش پویایی لازم را دارد یا ندارد.


او در بخش دیگری از سخنان خود به تفکیک آمار ابتلایان در گروه‌های سنی مختلف پرداخت و گفت: ۳ درصد از کل مبتلایان فارس در گروه سنی زیر ۱۰ سال و یک درصد مجموع فوتی‌ها نیز در این رده سنی گزارش شده است.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: ۷۰ درصد از مجموع مبتلایان و ۱۵ درصد از کل فوتی‌های فارس نیز در گروه سنی ١٠ تا ۵٠ سال گزارش شده است.


به گفته همتی، گروه سنی ۵٠ سال به بالا ٢٧ درصد از کل مبتلایان و  ٨۴ درصد از مجموع کل فوتی‌ها را در فارس تشکیل داده‌اند.


او همچنین با بیان اینکه میانگین سنی جانباختگان در فارس به ۵٨ سال رسیده است، گفت: ۵۷ درصد از کل مبتلایان و ۷۲ درصد از فوتی‌های کرونایی را مردان و مابقی را در این تفکیک آماری زنان تشکیل داده‌اند.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین با بیان اینکه از کل مبتلایان ٧٣ درصد نیازی به بستری نداشته‌اند، گفت: ۳۵ درصد از آمار فوتی‌های فارس در ۴ ماه اول شیوع بیماری رخ داده اما ۶۵ درصد از فوتی‌های این استان در تیرماه حادث شد که این امر روزهای سختی را برای کادر درمانی رقم زد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار