در جلسه شورای عالی دفاع لبنان اعلام شد انفجار گسترده‌ای که عصر روز سه‌شنبه در بندر بیروت رخ داد، ممکن است نتیجه تعمیرات در نزدیکی انبار‌ها بوده باشد.
کد خبر: ۸۸۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴ 05 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در جلسه شورای عالی دفاع لبنان اعلام شد انفجار گسترده‌ای که عصر روز سه‌شنبه در بندر بیروت رخ داد، ممکن است نتیجه تعمیرات و جوشکاری در نزدیکی انبار مواد منفجره باشد.

این شورا اعلام کرد احتمال دارد درب محل نگهداری مواد منفجره به درستی بسته نشده و به دنبال تعمیرات و جرقه جوشکاری در نزدیکی انبار، این انفجار رخ داده باشد.

بر اساس آنچه که در این شورا مطرح شده است حدود دو هزار و ۷۵۰ نیترات آمونیوم از سال ۲۰۱۴ در بندر بیروت انبار شده بود. این مواد از یک کشتی باری که به ثبت مولداوی رسیده بود و به صورت غیرقانونی قصد عزیمت به آفریقا را داشت، کشف و ضبط شد. 

در این جلسه همچنین گفته شده است چندی پیش مشخص شد که درب انبار کاملا بسته نشده بوده و شکافی در دیوار وجود داشته که باعث می‌شده ورود و خروج به داخل انبار آسان باشد.

در پی این حادثه غم انگیز، فرماندار بیروت گفت نیمی از ساختمان‌های این منطقه آسیب دیده اند، و بیمارستان‌ها به دلیل تعداد زیاد زخمی‌ها با ازدحام روبه‌رو هستند. بیش از ۱۰۰ نفر در این حادثه جان باخته و حدود ۴۰۰۰ تن نیز مجروح شدند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار