معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به وجود واحدهای سنتی و نیمه صنعتی گوساله پرواری در استان، قرار گرفتن این استان در مرکز کشور و همجواری ان با ۶ استان پرمصرف، شرایط افزایش تولید در راستای تحقق شعار سال فراهم شده است.
کد خبر: ۸۸۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵ 06 August 2020

به گزارش تابناک مرکزی، مجید آذر افزود: طرح توسعه پایدار صنعت دامپروری از ۲ سال گذشته با هدف شناسایی و افزایش پرورش و تولید دام و طیور بر اساس ظرفیت‌های استان‌ها در کشور آغاز شده‌است. معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به ظرفیت‌های این استان افزایش تولید و پرورش گوساله پرواری، مرغ و تخم و مرغ در راستای ارتقای درآمدزایی و اشتغال در استان از برنامه‌های اولویت دار این سازمان است.
آذر ادامه داد: اکنون ۵۰ هزار تن گوشت قرمز سالانه در استان مرکزی تولید می شود که ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن این محصولات در استان مصرف و ۷۰ درصد آن به سایر نقاط کشور ارسال می شود.
وی افزود: ۲۰۰ هزار راس گوساله آماده پروار سالانه به استان مرکزی وارد و پس از پرواربندی به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود که امکان افزایش این تولیدات در استان وجود دارد.
معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۴۰ درصد از تولید گوشت مرغ و ۵۰ درصد تخم مرغ تولیدی در این استان نیز به سایر استان‌های کشور ارسال و بقیه در داخل استان مصرف می شود.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت محصولات در مدت ۲ سال اخیر نقدینگی تولیدکنندگان متناسب با افزایش قیمت‌ها رشد نکرده و نیاز است با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان و تامین نهاده‌های مورد نیاز با دلار ۴۲ هزار ریالی، زمینه افزایش تولید این محصولات در استان فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار