رئیس کل دادگستری استان همدان از عفو ۲۳۰ زندانی همدانی به مناسبت عید غدیر خبر داد و گفت: با دقت و موشکافی در پرونده‌های بسیار از ۲ هزار و ۱۳۵ عفو اعلام شده از سوی رهبر انقلاب به مناسب عید غدیر ۲۳۰ عفو خورده مربوط به استان همدان است.
کد خبر: ۸۸۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳ 07 August 2020
رئیس کل دادگستری استان همدان از عفو ۲۳۰ زندانی همدانی به مناسبت عید غدیر خبر داد و گفت: با دقت و موشکافی در پرونده‌های بسیار از ۲ هزار و ۱۳۵ عفو اعلام شده از سوی رهبر انقلاب به مناسب عید غدیر ۲۳۰ عفو خورده مربوط به استان همدان است.

 به گزارش تابناک همدان به  نقل از روابط عمومی دادگستری استان همدان، محمدرضا عدالتخواه افزود: جوانگرایی، تکریم ارباب رجوع، حبس‌زدایی، برنامه‌محور کردن قضات، کاهش پرونده‌های ورودی و رسیدگی به برنامه‌های مرتبط با دستگاه قضایی به صورت الکترونیک از اولویت‌های مهمی است که در راستای سند تحول قوه قضائیه در دستور کار ما قرار دارد.

وی تصریح کرد: به منظور کاهش پرونده‌های قضایی، ستاد تألیف قلوب که ذیل آن دو کمیته کمیته مصلحین و معتذرین قرار دارد راه‌اندازی شده تا با بهره مندی از بزرگان و سرشناسان هر محله، دعوی طرفین از همان ابتدا به مصالحه ختم شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه با پیگیری و رسیدگی انجام شده ۵۵ درصد از پرونده‌های معوقه در حوزه‌های قضایی تعیین تکلیف شده است، افزود: انجام برنامه‌های دستگاه قضایی با رسیدگی الکترونیکی این روز‌ها با سرعت و دقت بیشتری پیش می‌رود.

وی در توضیح برنامه حبس‌زدایی گفت: با مصوب شدن قوانین و بهره‌مندی از تبصره‌های متعدد ذیل مواد قانونی سعی بر آن است تا مجازات جایگزین حبس در نظر گرفته شود، چراکه معتقدیم زندان تنها باید جای اراذل و اوباش مرتبط با جرائم خشن باشد.

عدالتخواه با اشاره به اینکه همزمان با روز‌های آزادسازی خرمشهر و به مناسب عید سعید فطر در سال جاری ۵۴۱ زندانی مشمول عفو رهبری شدند، تصریح کرد: با دقت و موشکافی در پرونده‌های بسیار از ۲ هزار و ۱۳۵ عفو اعلام شده از سوی رهبر انقلاب به مناسب عید غدیر ۲۳۰ عفو خورده مربوط به استان همدان است.

وی تصریح کرد: بنابراین در ۱۱ ماه اخیر با توجه به عفو‌هایی دیگر، نزدیک به ۸۰۰ زندانی در استان همدان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر اصلاح و تربیت زندانیان برای حضور در اجتماع یکی از مهمترین برنامه‌های دستگاه قضا محسوب می‌شود، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم عناوین و برچسب‌هایی که به زندانیان آزاد شده زده می‌شود بر پیشانی آنان نباشد و این مهم را با معرفی آنان به کارگاه‌های مختلف تولیدی انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب با اقدامات جانبی و فرهنگی برای زندانیان عفو خورده، شخص اصلاح شده دارای شغل و درآمد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار