حکایت دانشکده‌ بدون هیئت علمی؛
این فعال صنفی در ادامه افزود : تعداد زیادی از هر ورودی شهریه پرداز هستند ( پردیس بین الملل یا خارج از کشور ) و هر ترم مبلغ بسیار زیادی(۲۰تا ۵۵ میلیون در هر ماه) از سمت دانشجوها به حساب دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان واریز می‌شود و نسبت به سایر دانشکده‌های کشور نیز تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی بالاتر است ، اما برای هر مسئله‌ای دانشکده بهانه نبود بودجه را به میان می‌آورد و مدعی هستند که این شهریه ها به دست دانشکده نمیرسد؟! ..
کد خبر: ۸۸۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸ 09 August 2020

به گزارش «تابناک»؛ احدی از اعضای شورای صنفی دانشکده دندانپزشکی هرمزگان طی گفتگویی با خبرنگار ما با گلایه از بی‌توجه‌ای محض دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: عدم توجه مسئولان دانشگاه به دانشکده دندانپزشکی و قرار ندادن آن در اولویت‌ها غالباً به دلیل نبود هیچ دندانپزشکی به عنوان مسئولان اصلی در رأس دانشگاه است.

این فعال صنفی تأكید كرد: در کنار ساخت و سازهایی که در دانشگاه صورت می‌گیرد، با توجه به استاندارد نبودن دانشکده دندان‌پزشکی با کمال تأسف حتی برای ایجاد فضای جدید این دانشکده فکری نشده که با ادامه‌دار شدن پاندمی کرونا مشکل فضا مانع روند آموزشی می‌شود.

نبود شفافیت در هزینه‌کرد و درآمد دانشکده دندانپزشکی هرمزگان

وی تصریح کرد: به نحوی که در بخش‌ها داخل یک سالن سه یا ۴ بخش کنار هم هستند و همین مسئله باعث شده که بازگشایی دانشکده در این شرایط به مشکل بر بخورد و هیچ یک از ورودی سال ۹۳ فارغ التحصیل نشدند.

این عضو شورای صنفی دانشکده دندانپزشکی هرمزگان اظهار کرد: تاکنون علی رغم وعده‌های معاون آموزشی دانشگاه اقدامات مناسبی هنوز صورت نگرفته و واحدهای عملی تمام ورودی‌های دیگر هم به تعویق افتاده چون دانشکده مشکل فضا و تأسیسات دارد و بازگشایی با ریسک به همراه است.

وی در رابطه با وعده‌های بدون پشتوانه معاونین دانشگاه علوم پزشکی چنین گفت: همکاری از سمت مسئولان حتی برای حل موقتی مشکلات و جلوگیری از عقب افتادن دانشجویان عملی نشده و تنها قول‌هایی دادند ، که همیشه تجربه کردیم سرانجام خاصی نداشته است.
نمونه‌ای از وعده‌های بدون پشتوانه به شرح ذیل است؛
در بهمن ماه، سال نود و هشت ، ۵۰ متر از دیوار پشتی دانشکده فرو ریخت که دیوار پشتی سلف و بخش پروتز و ارتو بود.
در سال ۱۳۹۷ و نود و هشت ، ۲ مرتبه اعتراض توسط دانشجویان به جهت مشکلات بنیادی و کمبود مواد و تجهیزات صورت گرفت و هر دفعه دانشجویان را آرام کردند و قولهایی دادند و به هیچ‌کدام عمل نکردند.

نبود شفافیت در هزینه‌کرد و درآمد دانشکده دندانپزشکی هرمزگان

این فعال صنفی در ادامه افزود: تعداد زیادی از هر ورودی شهریه‌پرداز هستند ( پردیس بین الملل یا خارج از کشور ) و هر ترم مبلغ بسیار زیادی (بیست تا ۵۵ میلیون در هر ماه) از سمت دانشجوها به حساب دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان واریز می‌شود و نسبت به سایر دانشکده‌های کشور نیز تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی بالاتر است ، اما برای هر مسئله‌ای دانشکده بهانه نبود بودجه را به میان می‌آورد و مدعی هستند که این شهریه‌ها به دست دانشکده نمی‌رسد؟! ...

وی تشریح کرد: دانشکده همیشه مشکل کمبود بیمار و عدم تبلیغات از سمت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان داشته به نحوی که اکثر مردم بندرعباس از وجود این دانشکده و خدمات آن بی‌خبرند که وجهه نامناسب ساختمان و تعرفه‌های گران از علت‌های مهم این معضل نیز هستند.

وی افزود: برخلاف بسیاری از دانشکده‌های کشور ، این دانشکده کلینیک ویژه ندارد تا دانشجویان بتوانند کنار اساتید بیماران سخت را ببینند و کیفیت آموزشی دانشجویان بالا برود و بسیاری از بیمارانی که به کلینیک مراجعه می‌کنند به جهت اینکه کیس‌های سختی هستند ، مورد تایید اساتید قرار نمی‌گیرند و باز هم موجب کاهش تعداد بیماران می شود.

تأکید کرد: تعداد کم اساتید در هر بخش و اینکه تمام اساتید طرحی هستند و هیأت علمی ثابت نداریم در عدم پیشرفت و افت بار آموزشی دانشکده تأثیر زیادی داشته است.

این فعال صنفی در پایان افزود: دانشکده همیشه نسبت به دانشجویان و نمایندگان آنها که شورای صنفی است ، گارد نشان داده و هرگز این نهاد را برای نظارت و مشورت در تصمیم‌گیری‌هایش نه تنها به رسمیت نشناخته بلکه گاها برخوردهای نامناسب و بی توجهی‌های پیاپی دیده شده است.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار