بهزاد جلیلیان در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان کرمانشاه گفت:اقتدار بانک ملی ایران نشان از پشتوانه عظیم و اعتماد عمومی مردم است که موجب شده این بانک به عنوان بزرگترین بانک جهان اسلام معرفی شود که نقش سازنده‌ای در بخش‌های مختلف در کشور داشته و دستاورد‌های عظیمی در ارائه خدمات نوین بانکی از جمله در زمینه بانکداری الکترونیک داشته است.
کد خبر: ۸۸۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 12 August 2020

بهزاد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به نودودومین سالگرد تاسیس بانک ملی اظهار کرد: بزرگترین سرمایه بانک ملی، مشتریان آن است و از وجود پربرکت همین مشتریان، شوق خدمت هرچه بیشتر در تک تک کارکنان بانک ملی ایجاد شده است.

وی با توجه به آخرین سال خدمت دولت تدبیر و امیدگزارشی از عملکرد هفت ساله بانک ملی استان را تشریح کرد و افزود: در بخش  تسهیلات تا کنون در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و بازرگانی به تعداد ۵۸۳۳۱۳ فقره به مبلغ ۶۲۸۸۰۰۷۱ میلیون ریال. تسهیلات به پروژه‌های تاثیرگذار و بنگاه‌های اقتصادی بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال و همچنین بیش از ۴۵۰۰۰ فقره وام ازدواج به مبلغ ۵۵۹۲۸۵۰ میلیون ریال، ۹۵۲۱ فقره تسهیلات به مددجویان بهزیستی و کمیته امدادامام (ره) و بنیاد شهید به مبلغ ۱۸۷۲۳۴۰ میلیون ریال و به مشاغل خانگی ۴۰۰۳ فقره به مبلغ ۲۹۰۲۳۰ میلیون ریال پرداخت شده است.همچنین، تعداد تسهیلات پرداختی به زلزله زدگان در بخش‌های بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و شهری، جعاله، مقاوم سازی و وام قرض الحسنه خرید کالای شهری و روستایی در مجموع ۳۴۲۸۴ فقره به مبلغ ۵۳۰۸۷۹۲ میلیون ریال و به سیل زدگان سال ۹۸ دردو بخش کشاورزی ۲۲۲۲ فقره به مبلغ ۱۴۸۵۰۰ میلیون ریال و در بخش بنیاد مسکن ۶۹۳ فقره به مبلغ ۱۶۵۰۰۰ میلیون ریال پرداخت و کمک‌های فنی اعتباری سال ۹۸ در بخش جهاد کشاورزی ۲۳۹ فقره به مبلغ ۹۵۰۰۰ میلیون ریال و ۸۸۱ فقره به مبلغ ۱۶۳۵۴۰ میلیون ریال به بهسازی و نوسازی مسکن روستایی پرداخت وهمچنین تسهیلات در بخش‌های دیگر نظیر تسهیلات درمان و بیماری‌های خاص نیز پرداخت شده است.

 
وی در ادامه خاطر نشان کرد:برای ورود به دنیای فرابانکی، بانک ملی فرابانکداری را در کشور با معرفی (نشان) آغاز نموده است. بر مبنای این تفکر، برند «نشان بانک» خلق شد که در عمل می‌توان گفت: اولین بانک کاملا مجازی در ایران است که نسبت به اینترنت بانک و موبایل بانک، طیف گسترده تری از محصولات و خدمات مالی را به مشتریان ارائه می‌دهد. با تولد «نشان» مشتریان توانستند در اپلیکیشن «آپ» که مجموعه‌ای از محصولات و خدمات مختلف بانکی و غیر بانکی را دریافت می‌کردند، نوع جدیدی از پرداخت را با نام «نشان پرداخت» بر بستر تکنولوژی QR Code تجربه کنند که شیوه پرداخت و ارائه خدمات متنوع مالی را وارد فاز جدیدی می‌کند.
 
رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان کرمانشاه با اشاره به برخی از خدمات بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران برای بهره مندی مشتریان تصریح کرد:خدمت کاربرد بام دریافت صورتحساب، خرید شارژ، انتقال پول در قالب کارت به کارت، انتقال وجه بین بانکی در قالب «پایا» و «ساتنا»، «بام» سازمانی، پرداخت اقساط، قابلیت مدیریت حساب‌ها و بودجه ریزی و خدمات دریافت گواهی تمکن مالی، پرداخت قبوض ،همراه بام (بام به روز رسانی شده) انتقال وجه حسابی درون بانکی و شتابی، کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی از طریق بارکدخوان، پرداخت اقساط تسهیلات، خرید شارژ، شارژ خودکار، مانده کارت، صورتحساب تسهیلات، افزودن تسهیلات دیگران، استعلام برگه چک، خرید بسته اینترنت، نیکوکاری،بله کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبوض، استعلام و پرداخت تسهیلات، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور، امور خیریه ،نشان پرداخت پرداخت پول از طریق QR CODE (جایگزین کارت بانکی)،اپلیکیشن ۶۰ ارائه رمز یکبار مصرف اول و دوم، امکان سفارش و آماده سازی کارت هدیه، کارت به کارت، اعلام مانده کارت سکه، پرداخت قبض، خرید شارژ و خرید بلیت اتوبوس‌های بین شهری و هواپیما  نام برد.

جلیلیان با اشاره به نگرانی‌ها در ارتباط با کاهش حساسیت‌ها به فاصله گذاری‌های اجتماعی و رشد آمار‌های روزانه شیوع کرونا در کشور تاکید کرد: مشتریان گرانقدر بانک ملی نسبت به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک توجه بیشتری داشتند و کمپین‌های متعددی برای پیشگیری و مقابله با شیوع این ویروس تشکیل شد که (کمپین به شعب بانک‌ها نرویم) نیز یکی از آن‌ها بود و خوشبختانه با همراهی بسیاری از مشتریان گرامی همراه شد و این بانک با ارتقای زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک خود، شرایط انجام امور بانکی برای مشتریان را به صورت غیرحضوری فراهم کرده است تا با بهره مندی از سامانه‌های مختلف نظیر بام و اپلیکیشن بله، بسیاری از خدمات شعبه را به صورت غیرحضوری و بدون محدودیت زمانی در کنار خود داشته باشند. همچنین دستگاه‌های خودگردان، اپلیکیشن ۶۰، نشان پرداخت و دستگاه‌های VTM ازدیگر خدمات بانک ملی ایران برای بی نیازی مشتریان از مراجعه به شعب و دریافت خدمات غیرحضوری بانکداری هستند. گرچه شیوع کرونا مصائب بسیاری را برای کشور داشت، اما شاهد بروز فرصت‌های خوبی در بانک ملی از این اتفاق نامبارک بودیم که یکی از آن‌ها اشاعه بیشتر خدمات غیرحضوری و الکترونیک بانک بود و نمونه آن را در ثبت نام ETF مشاهده کردیم. بانک ملی در سال‌های اخیر با شناخت صحیح از تهدید‌ها و فرصت ها، سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه فناوری اطلاعات و بوده و کانال‌های اصلی ارتباطی دیجیتال خود نظیر اینترنت بانک و موبایل بانک را با کیفیتی منحصر به فرد برای مشتریان خود توسعه داده است.
 
وی در ادامه اشاره ای نیز به بانک کارگشایی و کارگشایی از مردم در بانک ملی  کرد و گفت:بانک کارگشایی به منظور رفع نیاز‌های فوری و ضروری متقاضیان طی ۷ سال گذشته بیش از ۲۵۳ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه و جعاله پرداخت کرده و جهت نیاز‌های ضروری متقاضیان در ازای ترهین طلاآلات، تسهیلات قرض الحسنه اعطا می‌کند. این بانک در مدت مذکور تعداد ۲۴۷ هزار و ۸۲ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بالغ بر یک هزار و ۷۱۷ میلیارد ریال به متقاضیان تخصیص داده است. همچنین تعداد شش هزار و ۴۷۵ فقره تسهیلات جعاله به ارزش ۴۶۷ میلیارد ریال پرداخت شده است.
 
به گفته این مسئول،متاسفانه آمار در جدول زیر طی سال‌های مورد اشاره، حکایت از افزایش مطالبات داشته و این موضوع و عدم پایبندی برخی از گیرندگان تسهیلات به ایفای تعهدات، باعث کاهش قدرت وام دهی و پاسخ گویی بانک به نیاز سایر متقاضیان را به دنبال داشته است. بدیهی است در صورت بازگشت به موقع منابع، این امکان برای بانک فراهم می‌گردد تا طیف وسیع تری از متقاضیان از تسهیلات بانکی و به موقع برخوردار گردند.
 
رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان کرمانشاه ابراز داشت:بانک ملی استان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود با انعقاد تفاهم نامه همکاری با شهرداری، نوسازی مدارس و سایر ارگان‌ها در ساخت و تکمیل مدارس و مسجد در استان و در احداث ۳ مدرسه چند کلاسه در شهرستان‌های سرپلذهاب، گیلانغرب و اسلام آباد و نمازخانه ماهیدشت جهت استفاده زوار مشارکت داشته است. احداث و بازسازی ۱۶ شعبه و احداث ۱۵ اتاقک خودپرداز از دیگر اقدامات بانک ملی استان بوده است.
 
جلیلیان با اشاره به اقدامات انجام گرفته بانک ملی استان پس از زلزله، سیل و شیوع کرونا اذعان داشت:الف) تأمین نقدینگی مورد نیاز مردم روز بعد از شب زلزله با اعزام خودروی سیار خودپرداز به منطقه و جانمایی در محل‌هایی امن ب) ارسال چندین کامیون کمک‌های همکاران به ارزش بیش از چهار میلیارد ریال شامل دارو‌های ضروری، برنج، نایلون، شیرخشک، آب معدنی، پتوی گلبافت، چادر برزنت، کانکس، کنسرو، تن ماهی، خرما، لباس و البسه گرم، اجاق، گاز پیک نیک، لوازم بهداشتی و پخت روزانه ۵ هزار پرس غذای گرم و توزیع بین مردم زلزله زده و اقلام مورد نیاز دیگر و تحویل مازاد اقلام اهدایی همکاران به کمیته امداد و هلال احمر ج) اعزام فوری پزشکان و پرستاران بیمارستان بانک ملی و خدمت رسانی بدون وقفه آمبولانس بانک در بیمارستان صحرایی سرپل ذهاب. در این ایام تولد اولین نوزاد پس از زلزله توسط پزشک بانک ملی صورت گرفت و شناسایی کودک معلول در روستای تپانی و اعزام او به تهران با هماهنگی بیمارستان بانک ملی ایران صورت گرفت. د) تعداد تسهیلات پرداختی به زلزله زدگان در بخش‌های مختلف در مجموع ۳۴۲۸۴ فقره به مبلغ ۵۳۰۸۷۹۲ میلیون ریال بود.
 
وی درادامه گفت: ارسال کمک‌های کارکنان به مناطق سیل زده سال ۹۸ به ارزش ۱۷۶ میلیون ریال ، کارکنان اداره امور شعب کرمانشاه تیر ماه ۱۳۹۹ درادامه در پویش کمک مومنانه و در راستای اجرای فرامین و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری و ایجاد یک پویش گسترده برای همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و آسیب دیدگان اقتصادی به تاثیر از شیوع ویروس کرونا شرکت و بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال در قالب بسته‌های معیشتی و اقلام مورد نیاز برای نیازمندان و اقشار آسیب پذیر تهیه و توزیع کردند.
 
وی تصریح کرد: بیمارستان بانک ملی ایران از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون علاوه بر ارایه خدمات معمول به بیماران در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت بیمارستان، خدمات گسترده‌ای را در راستای کمک به کاهش آثار شیوع این ویروس ارائه کرده است که از جمله آن می‌توان به غربالگری PCR، IgG و IgM همکاران طی دو مرحله در استان اشاره کرد.
 
جلیلیان در ادامه به فعالیت واحد بازرسی در بانک اشاره نمود و خاطر نشان کرد:در واحد بازرسی طی ۷ سال گذشته ۲۸۵۰ فقره شکایات کتبی مراجعین و شاکیان رسیدگی شده و همواره به منظور ارج نهادن به مشتریان از راه‌های مختلف نظیر پذیرش حضوری، شکایات تلفنی و همچنین سامانه‌های مختلف الکترونیکی نظیر سامانه بازرسی به تقاضاها، گلایه و شکایات مراجعین و مشتریان پاسخ داده شده است همچنین دایره حراست به بیش از ۱۳۵۰۰ فقره استعلامات مراجع ذیصلاح و مراجعین حضوری پاسخ مناسب و متناسب ارایه نموده و بیش از هزار ماموریت و بازدید از شعب داشته و در ۲۰۵ مورد آسیب شناسی و مشکلات امنیتی نظیر دوربین‌ها و سیستم اعلام حریق انجام گرفته است.
 
وی افزود: ایجاد سامانه سیستم ارزیابی عملکرد تحلیل پوششی داده‌ها (DEA) که با بررسی آیتم‌های مختلف نظیر منابع، رشد سپرده هی اصلی، پرداخت تسهیلات، مطالبات، اسناد، سود و زیان و بانکداری الکترونیکی در شعب استان طی ۷ سال گذشته بیش از ۴۰ شعبه ارتقای درجه گرفته اند. ۱۲-کوچک سازی اداره از طریق برون سپاری بعضی از خدمات مانند پول رسانی و خدمات اداری مختلف،افتتاح فاز اول و دوم صندوق‌های اجاره‌ای در شعبه ممتاز کرمانشاه با ۱۴۲۱ صندوق امانات،تعداد کاربران عضو در کانون جوانه‌ها (نوجوانان زیر ۱۸ سال) در استان ۳۱۷۰۰ هستند که از بخش‌های متنوعی نظیر مسابقه‌های مختلف، سرزمین آرزوها، خواندن داستان، بازی و سرگرمی تشکیل شده و هدف آن یادگیری نکاتی درباره مفاهیم پولی و بانکی به نوجوانان است و با برگزاری مسابقات استانی کانون جوانه‌ها جوایزی به آنان تعلق گرفته است.. یکی از خدمات خاصی که کانون جوانه‌ها برای کاربران خود فراهم نموده است صدور ملی کارت آرزو با نام خود کاربران است، آموزش کارکنان با برگزاری ۲۷۵ دوره و کارگاه آموزشی و شرکت ۹۸۸۶ نفر از کارکنان در دوره‌های مختلف نسبت به ارتقای سطح علمی و حرفه‌ای آنان،افزایش تعداد پایانه فعال از ۸۶۱۱ به ۱۶۷۹۱ (pos بیسیم و ثابت) – افزایش خطوط ارتباطی E۱ از ۲ خط به ۴ خط – راه اندازی بستر ارتباطی فیبر نوری اختصاصی – افزایش بستر‌های ارتباطی از ۲ به ۵ بستر ارتباطی مختلف – افزایش سخت افزار‌های ارتباطی و نرم افزار‌های مختلف ،نصب و راه اندازی دستگاه صدور آنی کارت - نصب و راه اندازی شبکه پشتیبان شبکه اصلی شعب جهت پشتیبانی در زمان قطع ارتباط - نصب و راه اندازی ups‌های توان بالا جهت بازدهی در زمان قطع برق - نصب و راه اندازی سیستم نوبت دهی در تمام شعب – نصب آنتی ویروس تحت مانیتورینگ واحد – رفع و نقص و بازسازی تجهیزات آسیب دیده در حوادث آبان ۹۸ در سریعترین زمان ممکن جهت ارایه خدمات به مشتریان از آن جمله بود.
 
جلیلیان با اشاره به فعالیت زمینه بانکداری الکترونیک بانک ملی استان گفت: با نصب تعداد ۲۰۸ دستگاه خودپرداز (ATM) مقاوم اول را دربین بانک‌های استان دارد و همچنین تعداد ۶۵ کیوسک نصب و راه اندازی گردیده است و بیش از ۲۰ هزاردستگاه کارت خوان (POS) در فروشگاه‌ها و مراکز اقتصادی نصب گردیده است. همچنین با هدف ارائه کامل‌ترین مجموعه‌ی خدمات بانکداری الکترونیک به مشتریان و استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های حوزه فناوری اطلاعات و یکپارچه نمودن خدمات قابل ارائه به مردم اقدام به طراحی سامانه بانکداری اینترنتی جدید «بام» {بانک اول من }نموده است؛ که امکانات آن شامل (خلاصه حساب‌ها ـ. صورتحساب ـ. محاسبه اقساط تسهیلات ـ. محاسبه سود سپرده‌ها ـ. داشبورد ـ. مدیریت مالی شخصی ـ. تاریخچه انتقال پول ـ. مشخصات کاربر ـ. پرداخت قبض ـ. انتقال پول کارت به کارت ـ. انتقال پول ـ. تعیین مبلغ و تاریخ چک ـ. واحد‌های بانک ـ. دفترچه تلفن ـ. بازخورد‌ها ـ. گزارش تسهیلات و نرخ ارز) می‌باشد وهمچنین همراه بانک که در آن انتقال وجه حساب درون بانکی و شتابی، کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی از طریق بارکدخوان، پرداخت اقساط تسهیلات، خرید شارژ، شارژ خودکار، مانده کارت، صورتحساب تسهیلات، افزودن تسهیلات دیگران، استعلام برگه چک، خرید بسته اینترنت، نیکوکاری و... قابل انجام است و جمع کثیری از مشتریان از خدمات ویژه این سامانه‌ها استفاده می‌کنند.
 
 ریاست اداره امور شعب بانک ملی استان در انتها ضمن سپاسگزاری از خیرینی که در بخش قرض الحسنه سپرده گذاری می‌کنند یادآور گردید در چهل و یکمین مرحله قرعه کشی حساب‌های قرض الحسنه پس انداز در سال ۱۳۹۹ جوایز به شرح زیر به برندگان تخصیص یافته است: ۷۹۰ میلیاردجایزه نقدی یک میلیون ریالی، شامل ۹۹ کمک هزینه خریدواحدمسکونی یک میلیارد ریالی، ۲۹۹ کمک هزینه خریدخودروداخلی ۷۰۰ میلیون ریالی، ۱۳۹۹ کمک هزینه خرید کالای ایرانی هریک به ارزش دویست میلیون ریال،۱۳۹۹ کمک هزینه خرید صنایع دستی ۱۰ میلیون ریالی و هزاران جایزه نقدی دیگر که در مجموع ۷۹۳ هزار و ۱۹۶ فقره با ارزش بیش از یک هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال به سپرده گذاران تعلق گرفته است.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار