آیا چشم‌پوشی بر سوء‌مدیریت و فقدان نظارت صحیح در این بحبوحه‌ی جنگ اقتصادی که موجب می‌گردد در شهرداری بندرعباس میلیاردها تومان از سرمایه‌ی بیت‌ المالی که جیب مردم بندرعباسی تحت عنوان عوارض استخراج کرده‌اند به علت سوء تدبیر برخی از افراد ناکارآ تلف و فنا نمی‌گردد؟!.
کد خبر: ۸۸۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 13 August 2020

«تابناک»، کامران آتین؛ استفاده از عنوان سوء‌مدیریت در شهرداری بندرعباس این روزها تبدیل شده به بحث محافل و صحبت‌های روزمره شهروندان هرمزگانی ، بطوریکه «گاه و بیگاه» در مجالس عمومی استان بیش از هر زمان دیگری «گپ و گفت» از سوء تدبیر و حتی ناکارآمدی در مدیریت و اشرافیت شهردار بندرعباس بر مجموعه تحت امرش با توجه به دستگیری‌های اخیر بحث به میان می‌آید ..

اخباری که اخیراً از زبان رئیس کل دادگستری هرمزگان منعکس شد در رابطه با دستگیری‌های شهرداران مناطق پیداست که اگر سوء مدیریت شهردار بندرعباس در کنترل و نظارت بر آنها وجود می‌داشت عموم جامعه شاهد وقوع این دستگیری‌ها نبودند و فساد موجود در زیر مجموعه‌اش امروز شهروندان را به شدت معترض و ناخرسند نمی‌ساخت..

در منظر لغت شناسان اصیل، فساد متضاد صلاح است و در تعریف اصطلاحی آن «خروج هر چیزی از اعتدال خود، فساد نامیده می شود، ( الفساد خروج الشی عن الاعتدال) و صلاح همان روح طبیعی و اعتدال حقیقی است که افراط و تفریط می‌تواند آنرا از گردونه اصلی خارج ساخته و به فساد و تباهی نزدیک سازد.

ضعف مدیریت جناب شهردار به اضافه عدم نظارت قاطع شورای شهر بندرعباس بر عملکرد آن ، مجموعه شهرداری را بخوانید در موقعیتی حاد و بغرنج قرار داده است.!

یادآوری چند نکته به نهادهای ناظر بر رفتار شورای شهر و شهرداری:

آیا سوءمدیریت و ضعف عملکرد شهردار و اهمال شورای شهر در راستای وظایف محوله برای مقام‌های فرادستی محرز و آشکار نگردیده است ؟

چرا در خصوص ریشه یابی فساد و عوامل آن در شهرداری بندرعباس اقدام مؤثر و قاطعی از سوی سازمان بازرسی فرمانداری و استانداری صورت نمی‌گیرد؟

نیک می‌دانید آقایان ناظر فقدان مدیریت صحیح و عدم نظارت اصولی شورای شهر منجر به بروز فساد و متعاقباً ورود دستگاه قضا و بازداشت تنی چند از مدیران ارشد این مجموعه شده است.

آیا چشم‌پوشی بر سوء‌مدیریت و فقدان نظارت صحیح در این بحبوحه‌ی جنگ اقتصادی که موجب می‌گردد در شهرداری بندرعباس میلیاردها تومان از سرمایه‌ی بیت‌ المالی که جیب مردم بندرعباسی تحت عنوان عوارض استخراج کرده‌اند به علت سوء تدبیر برخی از افراد ناکارآ تلف و فنا نمی‌گردد؟!.

سالهاست که شیپور آشفتگی ناشی از جنگ اقتصادی در کشور نواخته شده و اختلاس‌های کلان برملا می‌گردد و فریاد اختلاسهای زنجیره‌ای چند هزار میلیاردی سر بر آسمان کشیده که نتیجه این «بی بند باری» و چوب عدم نظارتها را دارند مردم می‌خورند.

و اما در بندرعباس با وجود هزاران چهره نخبه و متخصص ، چرا افرادی که توانایی ندارند را در مناصب شهرداری استفاده می شود و شورای شهر فقط ناظر و تماشاگر اشاعه‌ی بی تدبیری میگردد، بنابراین نتیجه‌ای بهتر از این دستگیری‌های فعلی حاصل نمی شود..

وقتی نمایندگان مردم ، قانون گذاران و مجموعه فرمانداری و استانداری بر این ناکارآیی و مجموعه تخلفات ادار‌ی سکوت اختیار می‌نمایند ، باید پرسید متولیان دلسوز این استان چه کسانی هستند که بتوانند دستگاه قضایی ما را همراهی نمایند؟ آیا سازمان بازرسی و کارشناس قسمت شهرداری آن است؟

به جهت حمایت از حقوق مردم ، انتظار آحاد جامعه از وکلای خود ، استاندار ، فرماندار ، دستگاه‌های قضایی ، بازرسی و نظارتی بیشتر می‌شود و مردم انتظار دارند دستگاه قضا و عوامل نظارتی استان جهت جلوگیری از تضییع حقوق عامه‌ی شهروندان ممانعت به عمل آورند.

نخبگان ، صاحب نظران ، و رسانه‌های استانمان نیز در خصوص مسائل شهرداری وظیفه‌ی خطیری برعهده دارند و باید با ورودشان به عرصه نقد منصفانه و عالمانه در راستای تنویر افکار عمومی گام بردارند.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار