با حضور کورش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان و محمد اخلاق‌‌پور، مؤسس مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای علم و فناوری، اختتامیه هفته ملی مهارت علم و فناوری برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵ 14 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای علم و فناوری، مراسم اختتامیه هفته ملی مهارت علم و فناوری با حضور کورش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد اخلاق پور ، مؤسس مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای علم و فناوری، سید محسن حسینی، مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان، هادی زمانی، مدیرعامل خانه ارتباطات استان اصفهان، سید محمد موسوی، نائب رئیس خانه ارتباطات استان اصفهان، فائزه تقی‌ پور، عضو هیأت علمی و مدیرگروه علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، سید عادل ستوده، عضو انجمن صنفی اساتید حق التدریس دانشگاه‌های استان اصفهان، کارشناسان و کادر اجرایی هفته ملی مهارت علم و فناوری به میزبانی مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای علم و فناوری برگزار گردید.
در این مراسم محمد اخلاق‌پور، ضمن تقدیر و تشکر از تمام دست اندرکاران، اساتید و کادر اجرایی که در برگزاری گرامیداشت هفته ملی مهارت، همکاری و حمایت را با مجموعه علم و فناوری داشتند، افزود: باتوجه به محدویت‌های ناشی از ویروس کرونا، فرصتی حاصل گردید تا با استفاده از فناوری و بستر مجازی، هفته ملی مهارت به صورت آنلاین و به‌صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان نه تنها در سطح شهر یا استان، بلکه در گستره‌ی کشوری ارائه گردد، که خوشبختانه مورد استقبال واقع گردید و بازخوردهای مثبت را در برداشت.
مؤسس مجتمع آموزشی علم و فناوری در ادامه با اشاره به اینکه، یک مجموعه آموزشی زمانی موفق است که امکان استفاده از دانش مهارتی را با حضور افرادی خبره در اختیار عموم قرار دهد تا همه بتوانند به نحو احسنت از آن استفاده کنند، گفت: در مجموعه علم و فناوری علاوه بر 615 حرفه آموزشی و مهارتی در حوزه‌های فن‌آوری اطلاعات، امورمالی و بازرگانی، گردشگری، فناوری نرم و فرهنگی، مدیریت صنایع، امور اداری، خدمات آموزشی، هنرهای نمایشی و تجسمی، دبیرخانه کنفرانس دائمی ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری ارتباطات و همچنین فصلنامه تخصصی جهان مهارت در رشته فنی و مهندسی نیز فعال است تا حداکثر از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود به‌طور بهره‌برداری کرد.
اخلاق‌پور یکی از راه‌حل‌های موجود در بحث مهارت و کارآفرینی را تبادل اطلاعات و دانش به یکدیگر است ازطریق ارائه مقالات علمی با رویکردی مهارتی به‌منظور تبدیل علم به عمل و توسعه فناوری در محیط واقعی دانست و افزود: در این مسیر مجتمع آموزشی علم و فناوری و دبیرخانه کنفرانس و فصلنامه تخصصی جهان مهارت، از طرح‌ها و ایده‌های کاربردی حمایت خواهد نمود و همچنین با تفاهم‌نامه‌هایی که با صنایع مختلف نیز منعقد گردیده است، بسترهای لازم برای اجرایی نمودن مقالات علمی با رویکردی کاربردی فراهم گردیده است.
اخلاق‌پور در پایان با اشاره به اجرای موفق در برگزاری گرامیداشت هفته‌ی ملی مهارت از 31 تیرماه لغایت 6 مردادماه، از برگزاری دومین کنفرانس مهارت‌های نوین ملی برق، کامپیوتر و فن‌آوری ارتباطات به‌صورت مجازی در دوم مردادماه توسط این مجموعه خبر داد.
در ادامه کورش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان، با اشاره به اینکه توسعه‌ی پایدار امروز می‌بایست مستقیم مبتنی و مشروط شده بر توسعه‌ی انسانی در دستور کار قرار گیرد، افزود: اگر به امر توسعه‌ی انسانی به درستی پرداخته نشود، راه ورود به توسعه‌ی پایدار و مراحل پیشرفت و شکوفائی استعدادها و توانائی‌های کشور گم خواهد شد.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر گفت: یکی از اساسی‌ترین پایه‌های توسعه‌ی انسانی، مهارت‌آموزی است و انسان بی‌مهارت، یک انسان بی‌منزلت فاقد وجهه انسانی، فاقد منطق، فاقد توانائی‌ها و قابلیت‌های مؤثر در جامعه است و اگر امروز به جامعه‌ی خود نگاهی انداخته شود، واهید دید بخش زیادی از مشکلات درحوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مستقیم بر می‌گردد به اینکه جامعه فاقد مهارت است.
محمدی با بیان اینکه مهارت را در ادبیات غرب و در کشورهای توسعه‌یافته در کنار آموزش می‌بینند و تأکید آنها بر آموزشی است که آموزش، بخشی از تربیت است و به‌عنوان یک نگاه تربیتی به آن پرداخته می‌شود ادامه داد: مهارت شاید چیزی نباشد که به‌عنوان یک هفته سمبلیک با نام هفته ملی و کار آفرینی تبریک گفته شود، بلکه این هفته، یک فرآیند تأثیرگذار و حرکت را به ما گوشزد می‌کند و در این هفته یک فرآیند و یک حرکت گذرانده می‌شود و افق را برای ایجاد تحولات ساختاری در نظام تعلیم و تربیتی کشور پیش‌برده می‌شود.
محمدی با اشاره به اینکه فرزندانی که از فیلتر حوزه تعلیم و تربیت عبور می‌کنند در عین بی‌مهارتی تمام هستند، گفت: فرزندان با دریافت مجموعه‌ای از استرس‌ها، قابلیت‌ها و واکنش‌های منفی عبور می‌کنند و بعد در هر حوزه‌ای که وارد شوند، شکست می‌خورند، چراکه در حوزه مهارتی به آن میزان که می‌بایست کار نشده است و فراموش شده است که خانواده‌ها به‌عنوان یک باور مؤثر به خود ایمان پیدا کرده‌اند که فرزندانشان را درست تربیت می‌کنند. در صورتی‌که اگر این حوزه اصلاح شود، می‌توان آینده روشنی برای نسل بعد داشت و فکر کنید که در آینده روشن، پدران و مادران خوبی تربیت می‌شوند که فرزندان ماهری را تربیت کنند. دریغ ازکمترین مهارت ممکن چه در حوزه‌های فنی و حرفه‌ای و چه در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی. یکی از کارکرد های هفته ملی مهارت است.
رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر نیز گفت: نگاه هیجان محوری انسان را از مسئله محوری مهارت‌آموزی و ماهر شدن دور می‌کند و اگر جامعه امروز آموزش فنی و حرفه‌ای را به عنوان یک ضرورت پذیرفته است، از سر کمبود شغل و هیجان نیست، بلکه فنی و حرفه‌ای یک باقیات صالحات است که خلاء بزرگ نظام تعلیم و تربیت را می‌خواهد برطرف کند و با این دیدگاه وارد نظام آموزشی کشور شد. اگرچه نمی‌توان انتظار داشت با نمره صد کار خود را انجام دهد، ولی با هر نمره‌ای باقیات و صالحات و خیر است، زیرا به این حوزه نیاز است.
در پایان محمدی ضمن تقدیر از مجتمع آموزشی علم و فناوری، از همه اساتیدی که در هفته‌ی ملی مهارت و کارآفرینی این مجموعه در حوزه‌ی مهارت‌های فنی، اجتماعی و اقتصادی همکاری داشتند، قدرانی نمود و افزود: جای خرسندی است که ویروس کرونا باعث نشد، از مسیر مهارت‌آموزی فاصله گرفته شود و امید است این مهارت‌آموزی‌ها ما را تبدیل به افراد با تفکر سالم کارآفرینی کند که همان نگاه هیجانی است و تفکری مبتنی بر اخلاق‌محوری که حقوق انسانی و بشری را دنبال می‌کند.
در ادامه مسئولین و اساتید حاضر در مراسم دیدگاه‌ها، نظرات، پیشنهادات و راه‌کارهای خود را در راستای توسعه مهارت‌آموزی و کارآفرینی مطرح نمودند و در پایان نیز با اهداء لوح تقدیر و هدیه از تلاش‌های اساتید و دست‌اندرکاران هفته ملی مهارت مجتمع آموزشی علم و فناوری قدرانی گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار