50 پرونده علیه ایران درفیفا؛
کامبیز نوروزی
کد خبر: ۸۸۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ 19 August 2020

سازمان فوتبال ایران ، مظهر بی قانونیموضوع فراتر از ورزش است . فدراسیون فوتبال به حکم فیفا باید 6 میلیون 137 هزار یورو ، معادل 140 میلیارد تومان به مربی سابق تیم ملی ، مارک ویلموتس ، بابت دستمزد و خسارت بپردازد.

به نوشتۀ خبرگزاری ها الان در فیفا بیش از 50 پرونده دیگر هم علیه ایران در جریان است . این یک رکورد ماندگار است . وضعیت چنان است که نمی توانیم در مورد قانون و حقوق این سیستم بگوئیم ، بلکه باید از بی حقوقی اش حرف بزنیم.

مدیریت فوتبال در ایران ، از فدراسیون گرفته تا باشگاه ها هم پول این ملت را به باد می دهد ، هم حیثیت بین المللی را . اینها شکایت‌هایی است که مربیان و بازیکنان خارجی که با تیم ملی یا باشگاه ها قرارداد داشتند علیه ایران مطرح کرده اند . تقریباً در همۀ شکایت‌های قبلی رأی علیه ایران صادر شده ، بعد از اینهم همین خواهد شد. بزودی احکام مربوط به کالدرون و برانکو هم می رسد که چیزی حدود جمعاً 5 میلیون یورو ، حدود 110 میلیارد تومان است . اینها شامل اصل مبلغ ، جریمه‌ها و خسارات ، هزینۀ دادرسی و حق الوکاله آنهاست . باید منتظر چند ده میلیون رأی دیگر هم باشیم ، یعنی چندصد میلیارد تومان بی زبان خرج بی کفایتی مدیریتی..

اگر در اطرافتان خانواده ای باشد که اعضای آن بیش از 50 شکایت و دادخواست علیه آنها داده شده باشد و بیش از 50 پرونده در دادگاه ها و کلانتری ها داشته باشند ، در مورد این خانواده چه قضاوتی خواهید داشت؟ این همان بلایی است که این مدیریت مثلاً ورزشی دارد بر سر ایران و ورزش ایران و پول این مردم و حیثیت ایران می‌آورد. هیچکس هم کاری به کارشان ندارد.

اولین نکته ای که با این اخبار می شود فهمید ، این است که بطور سیستماتیک قراردادهایی که این مدیران چه در فدراسیون و چه در باشگاه ها با مربیان و بازیکنان خارجی می بندند ، خراب است . بد است پر از خطاست . دومین نکته این است که آنها در اجرای همین قراردادهای بد و خراب هم ناتوان بوده اند و نتوانسته‌اند آنرا درست اجرا کنند . قراردادهای بسیار بد و پراشتباه نوشته‌اند و بی کفایتی مدیریتی هم آن را خراب‌تر کرده است . نتیجه‌اش می شود برباد دادن پول مردم و آبروی مملکت . اگر کمترین احساس مسئولیت و کمترین درکی بود این اتفاقات نمی افتاد.

وزیر ورزش مسئولان پیشین و کنونی فدراسیون ، مدیران و اعضای هیأت مدیرۀ باشگاه ها همه در ایجاد این وضعیت فاجعه بار مسئول اند . باید پاسخ بدهند . نهادهای نظارتی مانند قوۀ قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور و حتی وزارت اطلاعات باید تمام این مجموعه را مورد بررسی قرارداده و به مردم گزارش کامل بدهند.

حلقه‌های بستۀ مدیران این سیستم فوتبال ، خیمه زده‌اند بر همه چیز. در این میان خودشان چه بهره ها می برند ، خدا می داند.


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار